hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > نمایشگاه "تجسم هنر" در فارس برپا می‌شود

نمایشگاه "تجسم هنر" در فارس برپا می‌شود

دبیر هنری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر فارس، از برگزاری نمایشگاهی با عنوان «تجسم هنر» در بخش استانی خبر داد و گفت: در این نمایشگاه 200 اثر از 80 هنرمند، نمایش داده خواهد شد.

سعید کریمی در آئین رونمایی از پوستر نمایشگاه تجسم هنر فارس، برگزاری این نمایشگاه در فارس را همزمان با سراسر کشور دانست و گفت: فارس، در زمینه هنرهای تجسمی به لحاظ کیفی و کمی سرآمد است.

او یادآور شد: نمایشگاه تجسم هنر در فارس با نمایش 200 اثر از 80 هنرمند فعال در 10 رشته طراحی و نقاشی، گرافیک، تصویرسازی، عکاسی، خوشنویسی، نگارگری، کارتون و کاریکاتور، مجسمه سازی، سرامیک و آبگینه هنری، و رسانه‌های هنری جدید برگزار خواهد شد.

کریمی زمان آغاز این نمایشگاه را 10 بهمن اعلام و اضافه کرد: ایده‌ای مطرح شده است که این نمایشگاه در برخی اماکن فرهنگی هنری شیراز و بعضی شهرستان‌های استان برپا شود.

او گفت: معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز هنرهای تجسمی، موزه هنرهای معاصر تهران، موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، متولیان برگزاری این نمایشگاه‌اند.

کریمی نقش رسانه و تبلیغات در استقبال و آشنایی مردم با هنرهای تجسنی را مهم بیان و اضافه کرد: برگزاری کارگاه آموزشی بعضی رشته‌ها و نمایشگاه گردانی در اماکنی نظیر حرم حضرت شاهچراغ(ع)، حافظیه، سعدیه و ... جزو برنامه‌ها است.

او با اشاره به اینکه، عنوان تجسم هنر و بخش آن، بخش رقابتی جشنواره نیست و با درخواست از هنرمندان برای ارائه اثر، برگزار می شود، گفت: هنر متاسفانه مغفول مانده و تجسمی جزو هنرهایی است که به لحاظ حمایتهای مالی کمتر مورد توجه واقع شده، حال آنکه اساتیدی در فارس هستند که در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند. تلاش می‌شود این رویداد هنری، شروعی نو و زمینه‌ای برای آشتی بین متولیان مختلف هنری و هنرمندان تجسمی باشد.

دبیر هنری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر فارس، ظرفیت تجسمی در این استان را بالا ارزیابی و اضافه کرد: طبق مصوبه جشنواره، باید ده هنرمند معرفی می‌شدند اما وسعت و پیشینه فارس در این زمینه، باعث معرفی هشتاد هنرمند شد، متاسفانه با اینکه به طور مثال، بهترین کاریکاتوریست‌های کشور در جهرم فعالیت دارند، از این توانایی بهره شایسته برده نشده است.

کریمی یکی از ضعف های اساسی که به متولیان هنر تجسمی باز می‌گردد را کمرنگی ارتباطات هدفمند بین پیشکسوتان و اساتید هنر و هنرجویان، عنوان و اضافهن کرد: پل‌های ارتباطی بین این دو طیف، شکسته شده و این باعث ضعف ارتباطات و منتقل نشدن تجربه شده است.

این فعال هنری گفت: ساختن پل ارتباطی برای انتقال تجارب و زیست هنری به هنرجویان، با پرهیز از کارهای تشریفاتی، بسترسازی برای این ارتباط با برگزاری کارگاه ها و دوره های چند روزه والبته عطشی که از سمت هنرجو برای کسب تجربه و هنر اساتید باید باشد، راهکار مورد نظر است.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد