hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > تاکید رئیس سازمان برنامه ریزی سیستان و بلوچستان بر تحقق اهداف چهارگانه تاثیرگذار بر رشد اقتصادی

تاکید رئیس سازمان برنامه ریزی سیستان و بلوچستان بر تحقق اهداف چهارگانه تاثیرگذار بر رشد اقتصادی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان بر تحقق اهداف چهارگانه تاثیرگذار بر رشد اقتصادی تاکیید کرد.

به گزارش رویداد ایران رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان با تاکید بر تحقق اهداف چهارگانه تاثیرگذار بر رشد اقتصادی اشاره کرد و گفت: می‌توانیم با شناسایی نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای فرآوری توسعه تجارت سیستان و بلوچستان و ارتقای جایگاه و سهم استان در توسعه تجارت خارجی، تدوین برنامه توسعه تجارت خارجی با هدف مشارکت در تحقق نرخ رشد سالانه هشت درصدی اقتصادی و نرخ رشد ۲۳ درصدی صادرات غیر نفتی کشور، تعیین نقش و سهم دستگاه‌های اجرایی و شهرستان‌ها در اجرای برنامه توسعه تجارت خارجی و تعیین بخش های اقتصادی پیشرو در تجارت استان وضعیت تجارت استان را بهبود ببخشیم.

مهرداد عرب اول امروز دوشنبه در سومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بهره‌گیری از مزیت‌های مرز و دریا به توسعه، ایجاد اشتغال و رونق تولید در این استان شتاب می‌بخشد که بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در دستورکار قرار دارد.

وی افزود: چهار هدف مهم استان در راستای مشارکت در تحقق رشد هشت درصدی اقتصادی و ۲۳ درصدی صادرات غیرنفتی با جدیت دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: در قانون برنامه هفتم توسعه، رشد اقتصادی هشت درصدی جزو اصول اصلی است که تقسیم کار کلی بین وزارتخانه‌ها و استانها در این رابطه صورت می‌گیرد، این مهم در برنامه ششم توسعه نیز تکلیف همه استان‌ها بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان با اشاره به مرز و دریا به عنوان ۲ امتیاز این استان اظهار کرد: باید بررسی کنیم که این ۲ مزیت و سایر قابلیت‌های استان چه تاثیری بر رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری داشته است.

وی گفت: به منظور تحلیل توسعه تجارت خارجی سیستان و بلوچستان بیش از یک میلیون داده برای این تحلیل در حوزه صادرات و واردات از مرکز داده گمرک ایران دریافت شده و وضعیت بازارچه‌ها و گمرکات، مزیت‌های بازار کشورهای همسایه و رقابت پذیری سایر استان‌ها بررسی شده و مورد مقایسه قرار گرفته است.‌

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد