hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > اجاق گاز نامرئی که مینیمالیست‌ها عاشقش می‌شوند!

اجاق گاز نامرئی که مینیمالیست‌ها عاشقش می‌شوند!

ایدۀ اصلی طراحی مینیمالیستی این است که تا جای ممکن زوائد بصری را در محیط‌های داخلی حذف کند. حالا به نظر می‌رسد فناوری‌های تازه هم به کمک طراحان علاقه‌مند به مینیمالیسم آمده‌اند؛ فناوری‌هایی که می‌توانند هر چیزی را در جایی غیر قابل دید پنهان کنند!

فرادید| برند آلمانی لوازم آشپزخانه Gaggenau نوعی اجاق گاز طراحی کرده است که به طور یکپارچه و کامل در میز کار آشپزخانه ادغام می‌شود. این اجاق گاز شامل یک سطح میز کار سنگی است که تنها دو عنصر قابل مشاهده دارد: چراغ‌های ال‌ای‌دی و کلیدها یا پیچ‌هایی که در کنار میز قرار دارند و برای روشن کردن اجاق به کار می‌روند.

به گزارش فرادید؛ وقتی یکی از شعله‌های اجاق را روشن می‌کنید (البته شعلۀ واقعی در کار نخواهد بود)، یک نقطۀ نورانی بر روی میز ظاهرا می‌شود که به کاربر نشان می‌دهد ظرف پخت و پز را کجا قرار دهد.

a-revolution-in-kitchen-technology-gaggenaus-invisible-cooktop_2

یک نقطۀ نورانی روی میز سنگی به شما نشان می‌دهد که ظرف را کجا قرار دهید؛ با از بین رفت حرارت این نقطۀ نورانی هم خاموش می‌شود

وقتی اجاق خاموش می‌شود، میز کار آشپزخانه دوباره به یک میز ساده تبدیل می‌شود که برای طیف وسیعی از فعالیت‌ها از جمله آماده‌سازی، سرو کردن، غذاخوری، کار و معاشرت مناسب است.

رئیس طراحی Gaggenau گفت: «رویکرد مینیمال این اجاق، حس زیبایی‌‎شناسی و لذت را منتقل می‌کند. با این طراحی، می‌توانید از جنبه‌های ضروری آشپزی لذت ببرید، بدون اینکه تحت تأثیر ویژگی‌های غیر ضروری قرار بگیرید».

Gaggenau-_dezeen_2364_col_0-852x596

این دستگاه که از طریق ماژول‌های القای حرارت کار می‌کند، کاملا متناسب با یک سبک معماری یا طراحی مینیمالیستی است که می‌کوشد تا حد امکان هر عنصر بصری اضافی را از محیط حذف کند.

طراحان می‌گویند این ایده می‌تواند مرز بین آشپزی و فضای زندگی را از بین ببرد و میز آشپزخانه را به فضایی محوری تبدیل کند که غذا پختن، غذا خوردن و تعاملات خانوادگی می‌توانند اطراف آن اتفاق بیافتند.

Gaggenau-_dezeen_2364_col_6-852x596

منبع: faradeed-172803

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد