hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > افشاگری نخست‌وزیر سابق اسرائیل از اختلافات در کابینه نتانیاهو​

افشاگری نخست‌وزیر سابق اسرائیل از اختلافات در کابینه نتانیاهو​

نخست‌وزیر سابق اسرائیل در سخنانی از اختلافات شدید میان وزرای کابینه این رژیم و مشاجره وزرا در جلسات پرده برداشت.

به گزارش شبکه شرق، «یائیر لاپید» نخست‌وزیر سابق و رئیس فعلی جناح اپوزیسیون در این باره فاش کرد: تمامی نشست‌های کابینه و نشست‌های کابینه جنگ با درگیری و مشاجره میان وزرا به پایان می‌رسد.

لاپید در این باره خطاب به نتانیاهو گفت: این راهی نیست که با آن بتوان جنگ و اسرائیل را مدیریت کرد و شما مایه ننگ اسرائیل هستید.

در همین راستاُ منابع رسانه‌ای اسرائیلی از خروج ناگهانی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل و یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم از جلسه هفتگی کابینه خبر دادند.

روزنامه اسرائیلی معاریو در این باره اعلام کرد جلسه هفتگی کابینه پس از خروج ناگهانی نتانیاهو و گالانت برای مشورت امنیتی اضطراری برای بیش از یک ساعت به تعویق افتاده است.

عملیات «طوفان الاقصی» در ۱۵ مهرماه، سیستم امنیتی و سیاسی اسرائیل را به هم ریخته و به عقیده بسیاری از کارشناسان، این رژیم دیگر نخواهد توانست وضعیت گذشته را بازیابد.

تشدید اختلافات داخلی بین سران اسرائیل درباره مقصران شکست از مقاومت فلسطین نیز بر دامنه تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی افزوده است و اغلب اسرائیلی‌ها نتانیاهو را مقصر این شکست می‌دانند.

همچنین بر اساس نظرسنجی انجام شده اخیر توسط مرکز تحقیقات «لازار» که برای روزنامه اسرائیلی «معاریو» صورت گرفت، شرکت کنندگان در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل در جنگ علیه نوار غزه پیروز شده یا شکست خورده است، ۵۳ درصد گفتند که هنوز پیروز نشده است.

۲۲ درصد از شرکت کنندگان هم گفتند که اسرائیل در این جنگ شکست خورده است. هشت درصد دیگر گفته‌اند که رژیم اسرائیل به شدت در جنگ علیه شکست خورده است.

 

منبع: sharghdaily-915634

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد