hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > معرفی تاثیرگذارترین شخصیت‌های تاریخی در پادکست رخ

معرفی تاثیرگذارترین شخصیت‌های تاریخی در پادکست رخ

پادکست رخ جزو پرطرفدارترین پادکست‌های ایرانی است که در هر قسمت از آن داستان زندگی یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌های ایرانی یا خارجی روایت می‌شود که باعث تغییراتی در تاریخ شده‌اند یا بخشی از تاریخ را رقم زده‌اند.

 رویداد ایران: اگر به تاریخ و شخصیت‌های تاریخی علاقمند هستید و اهل شنیدن پادکست نیز هستید، پیشنهاد می‌کنیم پادکست رخ را که جزو پرطرفدارترین پادکست‌های ایرانی است، گوش دهید.

امیر سودبخش در هر قسمت از این پادکست، داستان افرادی را روایت می‌کند که باعث تغییراتی در تاریخ شده‌اند یا بخشی از تاریخ را رقم زده‌اند.

در معرفی این پادکست می‌خوانیم: هر زندگی زیسته پر از راز و رمزها و فراز و نشیب‌هایی است که گاها از دل آنها انسان‌هایی برجسته و تاریخ‌ساز زاده می‌شوند برای تغییر و تاثیر بر زندگی بشریت. پادکست رخ داستان زندگی این انسان‌هاست.

سودبخش که در تولید و جذب مخاطب موفق بوده است، می‌گوید: «پدربزرگم عاشق رادیو بود! همینکه پشت فرمان ماشینش می‌نشست، رادیو را روشن می‌کرد، روی موج مورد نظرش قرار می‌داد و به آن گوش می‌کرد. برنامه‌های خاصی را ترجیح می‌داد و برای شنیدنشان لازم بود تا ساعت پخش آ‌نها صبر کند. من هم اخلاق مشابهی دارم. با این تفاوت که به جای رادیو، پادکست‌های محبوبم را هر زمانی‌ که بخواهم می‌توانم گوش بدهم و نیازی نیست تا ساعت خاصی صبر کنم. اگر پدربزرگم زنده بود حتی نمی‌دانست پادکست چیست!»

تاکنون 79 اپیزود از پادکست رخ منشر شده که آخرین شخصیتی که سودبخش به آن پرداخته است خواجه حافظ شیرازی است که سه اپیزود را به خود اختصاص داده است. دوره انتشار این پادکست متغیر است اما معمولا به صورت هفتگی منتشر می‌شود. طول هر اپیزود هم معمولا کمتر از یک ساعت است.

کریم‌خان زند، فردوسی، نادرشاه، حافظ، کوروش هخامنشی، مولانا، قائم‌مقام فراهانی، خیام، امیرکبیر، فروغ فرخزاد، مریم میرزاخانی، رودکی و شجریان از شخصیت‌های ایرانی هستند که به آنها پرداخته شده است. 

از جمله شخصیت‌های خارجی تاثیرگذار در تاریخ جهان که پادکست رخ به آنها پرداخته است نیز می‌توان به هیتلر، بودا، ماندلا، چرچیل، مرکل، داروین، چاپلین، چه‌گوارا، صدام، انیشتین و پوتین اشاره کرد.

داستان زندگی هیتلر، کوروش، صدام، مریم میرزاخانی و مایکل جکسون از پربازدیدترین‌ها اپیزودهای پادکست رخ هستند.

امیر سودبخش در سه شماره آخر پادکست رخ یعنی اپیزودهای 77، 78 و 79 به زندگی خواجه حافظ شیرازی پرداخته است.  

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد