hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > حمایت از صنعتگران عاملی برای اشتغالزایی و کارآفرینی در سیستان و بلوچستان

حمایت از صنعتگران عاملی برای اشتغالزایی و کارآفرینی در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون این استان با دارا بودن ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی موقعیت جغرافیایی ویژه خود از جمله دسترسی به سواحل مکران و دارا بودن مرزهای طولانی با کشورهای افغانستان و پاکستان نقش موثری در اجرایی شده برنامه توسعه محور شرق کشور دارد.

به گزارش رویدادایران علیرضا راشکی بیان کرد: نزدیک به ۱۰۰ واحد خرد، کوچک و متوسط در سیستان و بلوچستان از ابتدای سال تاکنون که در قالب طرح در حال ساخت بوده به بهره برداری رسیده و وارد چرخه تولید شده و توانسته زمینه اشتغال از پنج نفر به بالا را فراهم کند.

وی ادامه داد: از ابتدای سالجاری با تامین زیرساخت‌ها توانستیم با ۶۰ سرمایه‌گذار در قالب طرح جدید با شرکت شهرک‌های صنعتی قرارداد منعقد کنیم، اکنون نزدیک به ۹۰۰ میلیارد ریال این شرکت منابع داخلی خود را تامین و در قالب طرح‌های زیرساختی برای ایجاد و تکمیل شهرک‌های صنعتی هزینه و اجرا کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان افزود: امسال این شرکت در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار برای خدمات حوزه صنعتی هدف گذاری کرد که در خصوص رسیدن به اهداف مدنظر در ابتدا پیش بینی شد ۲ ناحیه صنعتی تا انتهای سالجاری تامین زیرساخت شود که با استقرار واحدهای صنعتی در ناحیه زرآباد و بمپور سرمایه‌گذاران بتوانند مستقر شوند.

وی اظهار کرد: طرح تامین آب برای چندین ناحیه و شهرک صنعتی انجام شد، تامین آب شهرک صنعتی زاهدان جاده میرجاوه با حفر چاه، استفاده از پساب شهر زاهدان، حفر چاه برای شهرک‌های صنعتی ایرانشهر، بزمان و سوران از اقدامات انجام شده در این حوزه است.

راشکی اظهار کرد: پست‌های برق را برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی تامین کردیم که پست برق کامبوزیا خانه پرواز و پست برق ناحیه صنعتی نصرت آباد از جمله آنها به شمار می‌رود.

به گفته وی؛ در حوزه تامین گاز برای شهرک صنعتی زاهدان و کامبوزیا اقدام به عمل کردیم و هم اکنون گاز به واحدهای مستقر در شهرک‌ها رسیده، همچنین در شهرک کارگاهی زاهدان موضوع گازرسانی در دستور کار قرار گرفته و تا ماه آینده این شهرک نیز گازدار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حوزه صنایع کوچک هدفگذاری‌هایی انجام شده که کمک به واحدهای صنعتی مبنی بر راه‌اندازی مجدد بخشی از آن است در این زمینه از ابتدای سال تاکنون در حوزه شهرک‌های صنعتی ۱۵ واحد تعطیل در این استان به چرخه تولید بازگشتند.

وی بیان کرد: کمک به فعالیت بیشتر و افزایش ظرفیت تولید واحدها از دیگر اقدامات حمایتی بوده که در این مدل تاکنون از ابتدای سالجاری ۲۰ واحد هدف گذاری شده است.

راشکی گفت: ایجاد ۲ خوشه کسب و کار در حوزه میوه‌های گرمسیری و خرما، اعزام ذینفعان برای مشارکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و تشکیل کنسرسیوم صادراتی خرما در سیستان و بلوچستان با کمک ۶ ذینفع در حوزه خرما با هدف گذاری صادرات این محصول به بازار هند با یک نشان منطقه‌ای به نام بیوک از دیگر اقدامات در حوزه صنایع به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: علاوه بر شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان، ارائه تسهیلات توسط شبکه بانکی در راه اندازی مجدد این واحدهای تولیدی نیز موثر بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان افزود: در ۶ ماهه نخست سال گذشته نیز تعداد پنج واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۳۶۷ هزار و ۶۰۷ میلیون ریال و ظرفیت اشتغال ۱۲۵ نفر راه‌اندازی مجدد و به چرخه تولید و اشتغال سیستان و بلوچستان پیوستند.

وی خاطر نشان کرد: برای ایجاد حداقل یک شهرک یا ناحیه صنعتی در تمام شهرستان‌های سیستان و بلوچستان برنامه ریزی شده که در این راستا باید گفت راه اندازی شهرک صنعتی دیگری در زاهدان، کنارک و شهرستان دشتیاری نیز در دستور کار قرار گرفته است.

راشکی گفت: برای اولین بار با تخصیص قیر رایگان به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران روند آسفالت معابر و شهرک سازی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سرعت گرفت.

وی بیان کرد: در ۶ ماهه نخست سالجاری در راستای اجرای بند ز تبصره یک ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱، میزان ۷۷۲ تن قیر به مبلغ ۱۲۰میلیارد ریال به شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان تعلق گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تخصیص این میزان قیر کمک زیادی به پیمانکاران برای انجام طرح‌های آسفالت معابر کرد، ادامه داد: کاهش هزینه انجام طرح‌های آسفالت و کمتر شدن زمان آن از دیگر مزیت‌های این اقدام به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های مناسب سبب افزایش رضایت سرمایه گذاران و صنعتگران به حضور در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و رونق اقتصادی بیشتر و اشتغال پایدار در سیستان و بلوچستان خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد