hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > تا مردم آمدند به فیلترینگ عادت کنند و فکر می‌کردند اوضاع بدتر از این نمی‌شود، دولت غافلگیرشان کرد و قیمت اینترنت را افزایش داد

تا مردم آمدند به فیلترینگ عادت کنند و فکر می‌کردند اوضاع بدتر از این نمی‌شود، دولت غافلگیرشان کرد و قیمت اینترنت را افزایش داد

روزنامه هم میهن نوشت: بعد از همۀ مصیبت‌ها تا مردم می‌خواهند به وضعیت بد فعلی عادت کنند و به‌غلط گمان می‌کنند که از این بدتر نخواهد شد، دولت سریع دست‌به‌کار می‌شود و غافلگیرمان می‌کند تا متوجه شویم وضعیت بد غایت ندارد. به بهانۀ نامۀ چند شرکت انحصاری توزیع اینترنت در ایران که درخواست افزایش صددرصدی تعرفه‌ها را دارند، به بالا رفتن 30درصدی رضایت می‌دهند که احتمالاً ما مردم خوشحال باشیم.

روزنامه هم میهن از کیفیت پایین اینترنت و همزمان فیلترینگ آن انتقاد کرده است.

به گزارش هم میهن، طی این دوسال و چندماه که از دولت سیزدهم می‌گذرد، نه‌فقط خانه‌دار شدن برای مردم کم‌برخوردار به آرزو تبدیل شد که حالا اجاره‌نشینی در شهرهای بزرگ هم برای بسیاری از مردم به رؤیا بدل شده است.همین مردم طبقات کم‌برخوردار که هر روز به تعدادشان افزوده می‌شود، از سر ناچاری و نداشتن درآمد به کسب‌وکارهای خرد اینترنتی پناه بردند. بسیاری به اینستاگرام پناه بردند و اینستاگرام هم که نزدیک یک‌سال‌و‌نیم است فیلتر شده؛ ضربه‌ای دیگر که بیشترین آسیب آن را مردمی با کسب‌وکارهای کوچک و خانگی متحمل شدند. مردمی که به هزار ضرب و زور فیلترشکن تهیه کردند و از سد یکی از بدترین اینترنت‌های جهان گذشتند، ساعت‌ها وقت صرف کردند تا پست یا استوری‌ای بگذارند و... تا بتوانند اندک درآمدی کسب کنند و بقا داشته باشند.

این روزنامه افزوده است: حالا بعد از همۀ مصیبت‌ها تا مردم می‌خواهند به وضعیت بد فعلی عادت کنند و به‌غلط گمان می‌کنند که از این بدتر نخواهد شد، دولت سریع دست‌به‌کار می‌شود و غافلگیرمان می‌کند تا متوجه شویم وضعیت بد غایت ندارد. به بهانۀ نامۀ چند شرکت انحصاری توزیع اینترنت در ایران که درخواست افزایش صددرصدی تعرفه‌ها را دارند، به بالا رفتن 30درصدی رضایت می‌دهند که احتمالاً ما مردم خوشحال باشیم. این‌ها را اضافه کنید به گزارشی که چندروز است دربارۀ کیفیت اینترنت در ایران منتشر شده و با جدول و نمودار ثابت می‌کند که اینترنت ایران، در بی‌کیفیتی در جهان تقریباً بی‌رقیب است.

 

منبع: etemadonline-648913

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد