hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > ادبیات > ایلان ماسک در زندگی‌نامه‌ای جذاب و خواندنی

ایلان ماسک در زندگی‌نامه‌ای جذاب و خواندنی

والتر آیزاکسن، نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی که زندگی‌نامه‌ افراد مشهوری چون لئوناردو داوینچی، استیو جابز، آلبرت اینشتین، هنری کسینجر، بنجامین فرانکلین و  جنیفر دودنا را نوشته است این بار سراغ ایلان ماسک، از جمله بحث‌انگیزترین چهره‌های دنیای امروز که می‌خواهد دنیا را تغییر دهد رفته است و به تفصیل به جنبه‌های مختلف زندگی شخصی و حرفه‌ای ماسک پرداخته و بینشی عمیق از شخصیت و انگیزه‌های او ارائه داده است.

رویداد ایران: والتر آیزاکسن، نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی که زندگی‌نامه‌ افراد مشهوری چون لئوناردو داوینچی، استیو جابز، آلبرت اینشتین، هنری کسینجر، بنجامین فرانکلین و  جنیفر دودنا را نوشته است این بار سراغ ایلان ماسک، از جمله بحث‌انگیزترین چهره‌های دنیای امروز که می‌خواهد دنیا را تغییر دهد رفته است و به تفصیل به جنبه‌های مختلف زندگی شخصی و حرفه‌ای ماسک پرداخته و بینشی عمیق از شخصیت و انگیزه‌های او ارائه داده است.

کتاب «ایلان ماسک» را نشر میلکان با ترجمه هانیه بیات منتشر کرده است. این کتاب را به این خاطر زندگی‌نامه‌ای مفصل و همه‌جانبه از زندگی ایلان ماسک می‌دانیم چون ایلان ماسک به والتر آیزاکسن اجازه داد به مدت دو سال عین سایه دنبالش باشد. او از والتر دعوت کرد تا در جلساتش شرکت کند و با حوصله مصاحبه‌ها و مکالمات آخر شب او را تحمل کند. همچنین ایمیل‌ها و پیامک‌هایش را نشانش داد و دوستان، همکاران، اعضای خانواده، مخالفان و همسران سابقش را تشویق کرد تا با والتر صحبت کنند. ایلان قبل‌ از انتشار کتاب زندگی‌نامه‌اش، نه درخواست کرد که کتاب را بخواند و نه این کار را کرد و اصرار داشت که کنترلی رویش نداشته باشد.

این کتاب ۹۳ فصل دارد و هر فصل به چند بخش تقسیم شده است تا خواننده با جزئیات زندگی ماسک آشنا شود. استارلینک، مریخ‌نورد، تسلا، مدل اس، فالکون، انرژی خورشیدی، استارشیپ، آپتیموس، توییتر، هوش مصنوعی برای خودروها و هوش مصنوعی برای انسان‌ها تنها چند نمونه از فصل‌های هیجان‌انگیز این کتاب هستند.

عاشقان فناوری‌های نوین، دنیای استارتاپ‌ها و هوش مصنوعی از خواندن این کتاب بسیار لذت می‌برند؛ البته آنهایی هم که از دنیای فناوری زیاد سر درنمی‌آورند و می‌خواهند با زندگی ایلان بیشتر آشنا شوند با کتابی خواندنی و جالب روبه‌رو می‌شوند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «شبی صاعقه به سکوی آزمایشی زد و باعث آسیب سیستم کنترل فشار یکی از مخزن‌های سوخت شد. این حادثه در یکی از غشاهای محزن برآمدگی و شکاف ایجاد کرد. در شرکت‌های عادی هوافضا، این اتفاق مساوی با تعویض مخزن‌هاست که ماه‌ها طول می‌کشد. ماسک گفت: «نه، درستش کنین. چند تا چکش بردارین برین اون بالا، بزنین روش که مثل قبل بشه و جوشش بزنین؛ بعد به کارمون می‌رسیم.» به نظر بوزا این کار دیوانگی بود؛ اما یاد گرفته بود که به دستورهای رئیس عمل کند؛ بنابراین به جایگاه آزمایش رفتند و برآمدگی را کوبیدند تا درست شود. ماسک سوار هواپیمای خود شد و سه ساعت پرواز کرد تا شخصاً بر امور نظارت کند. بوزا می‌گوید: «وقتی رسید، مخزن رو که آزمایش کردیم، گاز داخلش رو نگه داشت. ایلان معتقده هر موقعیتی رو می‌شه درست کرد. خیلی ازش چیز یاد گرفتیم. در واقع کیف می‌داد.» این تصمیم ماسک نگذاشت آزمایش اولین موشک اسپیس‌اکس چند ماه عقب بیفتد.»

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
لیلا شهبازیان
لیلا شهبازیان

برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد