hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > هر مدرسه باید یک پایگاه انقلاب اسلامی باشد

هر مدرسه باید یک پایگاه انقلاب اسلامی باشد

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: اصل کار، مدرسه محوری است، برمبنای این اصل، باید سیاست‌ها و برنامه‌ها ابلاغ و پیاده‌سازی شده و به مدیر مدارس تفویض شود، هر مدرسه باید به عنوان یک پایگاه انقلاب اسلامی فعالیت کند.

محمدخلیل عسکری در نشست کارگروه فرهنگیان و دانش آموزان ستاد دهه فجر استان، گفت: فعالیت در مدارس باید حول محور نقش‌دهی به دانش آموزان و معلمان باشد، به گونه‌ای که دانش آموزان با سلایق خود و با استفاده از ظرفیت هنر و توان مناظره‌ای خود ورود و با رویکرد تحولی  فضای دهه فجر را به جلو ببرند.

عسکری افزود: معلمان هم  باید درگیر اجرای برنامه ها شوند و هر کسی باید احساس تکلیف کند که در این میان تشکل بسیج فرهنگیان و دیگر تشکل ها می توانند نقش آفرین باشند.

وی ادامه داد: همه این فعالیت ها باید برای تببین انقلاب، اهداف و ضرورت‌های مشارکت و دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال بعد از پیروزی انقلاب انجام شود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس نقش خانواده را در اجرای صحیح و موفقیت آمیز برنامه‌های این نهاد بسیار موثر دانست و گفت: در این راستا در حوزه خانواده کارهای زیادی انجام شده است.

عسکری گفت: اصل و اساس کار ما در آموزش و پرورش این است که باید از بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب الگو بگیریم چرا که هم جریان های گذشته و هم وضعیت موجود وهم افق اینده را  ترسیم می کند.

وی افزود: در این راستا تشکل های دانش‌آموزی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و تولید محتواهای نو و خلاقانه فاخر برنامه‌های دهه فجر را متناسب با اندیشه‌های برگرفته از بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی جلو ببرند و در واقع  با استفاده از ظرفیت این بیانیه است که می‌توانند جوانان و نوجوانان را جذب کنند.

عسکری گفت: روسای ادارات آموزش و پرورش استان فارس موظف به همکاری و همراهی  با فرماندارن، بخشدارن و  دهیاران در اجرای برنامه‌های دهه فجر هستند.

او با بیان اینکه خدمات زیادی در نظام اسلامی اجرایی و محقق شده است، گفت: لازم است دهه فجر پویش‌هایی در زمینه تبیین خدمات نظام اسلامی ایجاد شود.

وی برلزوم برنامه ریزی دقیق برای حضور حداکثری فرهنگیان ودانش اموزان در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن امسال، گفت: از انجا که تبلیغات اثری ماندگار ایجاد خواهد کرد از ظرفیت دانش آموزان با اجرای گروه های سرود در روز ۲۲ بهمن بهره ببریم.

عسکری با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۲۱۲ شهید فرهنگی و دانش آموز در استان داریم گفت: در ایام دهه فجر  باید دیدار با خانواده این عزیزان برنامه ریزی شود.

او افزود: امیدوارم بتوانیم در مسیر انقلاب قدم هایی را برداریم این انقلاب متصل است به ظهور امام زمان و حفظ و دفاع از دستاوردهای انقلاب و پشتیبانی از انقلاب عبادت است  وظیفه  همه ما است.

مدیر کل امور زائرین و گردشگری استانداری و دبیر ستاد دهه فجر فارس نیز در این جلسه با اشاره به نقش بی بدیل فرهنگیان در جریان های مهم سیاسی و فرهنگی گفت: فرهنگیان قشری همیشه دغدغه مند هستند چرا که پرورش نسل نو و جوان بر عهده آنهاست.

سید مجتبی علوی اردکانی گفت: امسال تقارن سالگرد پیروزی انقلاب با جشن ها و اعیاد ماه رجب و شعبان را داریم و باید از این فرصت استفاده کنیم و شور و نشاط اجتماعی دانش اموزان را اماده کنیم و جهاد تبیین را پیاده کنیم.

او با بیان اینکه برنامه ها حاکی از در پیش بودن دهه فجری باشکوهتر از هر سال در مدارس است، گفت: هجمه شدیدی را بر جامعه خصوصا بر قشر جوان و نوجوانمان شاهدیم و با توجه به مشکلات اقتصادی این شایبه را ایجاد می کنند که قبل از انقلاب مشکلی وجود نداشته است.

علوی‌اردکانی افزود: وظیفه فرهنگیان ارائه آمارهای مختلف از خدمات آموزش و پرورش طی بیش از چهاردهه گذشته در قالب جهاد تبیین است.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد