hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > ارائه انواع تسهیلات بانکی به هنرمندان افزایش می یابد/ وزیر فرهنگ نسبت به مسائل معیشتی و حمایتی هنرمندان تعصب و نگاه ویژه ای دارد

ارائه انواع تسهیلات بانکی به هنرمندان افزایش می یابد/ وزیر فرهنگ نسبت به مسائل معیشتی و حمایتی هنرمندان تعصب و نگاه ویژه ای دارد

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به برنامه ریزی ها و چشم اندازهای جدی صندوق اعتباری هنر برای پرداختن به نیازهای هنرمندان پیشکسوت و جوان با هدف تقویت اقتصاد هنر، از رایزنی ها و پیگیری های انجام گرفته برای تنوع در انواع تسهیلات بانکی به اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور خبر داد و گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شدت نسبت به مسائل معیشتی و حمایتی از هنرمندان تعصب و نگاه ویژه ای دارند ازاین رو مهمترین بخش هایی از کار خودشان را معطوف این مهم کرده اند.

سید مجید پور احمدی در دو نشست مشترک چندین ساعته با روسای صنوف، انجمن های تخصصی، کارشناسان و اصحاب فرهنگ و هنر که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، به وظیفه ذاتی و رسالت خطیر صندوق اعتباری هنر در قبال اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترات سراسر کشور اشاره و ضمن تشریح برخی از عملکردهای شاخص این مجموعه، گفت: خوشبختانه با افق ها و چشم اندازهای ترسیم شده همچنین سیاستگذاری و برنامه ریزی های انجام گرفته امروز شاهد ارائه بیش از ۳۳ نوع خدمت توسط این مجموعه به هنرمندان هستیم که در جهت حمایت و پشتیبانی از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور در حال ارائه و انجام است.


رئیس هیأت مدیره صندوق اعتباری هنر در ادامه تقویت اقتصاد هنر و پرداختن به نیازهای هنرمندان اعم از پیشکسوتان و جوانان هنرمند را یکی از مهمترین  برنامه های جدی صندوق هنر عنوان کرد و افزود: تلاش ما در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی این بود تا در کنار افزایش اعتبارات و توسعه ارائه انواع خدمات و تسهیلات، بتوانیم با بکارگیری همه ظرفیت ها دغدغه های معیشتی، مالی و نیازهای هنرمندان به حداقل ممکن کاهش داده و حمایت همه جانبه را از این قشر فرهیخته بعمل آوریم.
پوراحمدی با اشاره به تفاوت شرایط هنرمندان و ظرفیت های موجود دراین حوزه با سایر صنوف، تصریح کرد: براین باوریم هرچقدر کار جدی انجام شود باز هم جای کار و نیازهای جدی وجود دارد لذا مصمم هستیم تمام قد و با عزمی راسخ و روحیه جهادی برای مرتفع نمودن نیاز آنها تلاش کنیم.

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر درادامه به موضوع شیوع ویروس کرونا در کشور همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم اشاره کرد و یادآور شد: همانگونه که همگان مستحضرید با همه گیری این ویروس، هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر از جهات مختلف آسیب های جدی را متحمل شدند اما دولت مردمی از همان ابتدا با اقدامات جدی ضمن افزایش اعتبارات و حمایت های جدی بی شائبه ای را از طُرق مختلف از این قشر و حوزه فرهنگ و هنر بعمل آورد. 

 

پور احمدی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه طرح ها، اقدامات، ارائه تسهیلات گوناگون همراه با اطلاعیه های مختلفی وجود دارد که اطلاعات و توضیحات لازم درباره آنها از طریق سایت و پیام رسان صندوق هنر اطلاع رسانی شده است، تاکید کرد: بعضاً در اینگونه نشست ها دوستان و عزیزان مسائل و مطالبی را عنوان می کنند که صندوق هنر پیش تر درباره آنها اطلاع رسانی لازم همراه با پیش بینی و راهکارهای مختلف را ارائه کرده اما برخی به دلیل عدم مراجعه به سایت صندوق و دیگر کانال های مرتبط برای این منظور متاسفانه در جریان قرار نگرفته اند لذا تقاضا داریم همه هنرمندان و اعضای صندوق اعتباری هنر، اخبار و مطالب را که شامل مجموعه اقدامات و عملکرد وجدیدترین اخبار و اطلاعیه های این مجموعه و همکاران ما است را مشاهده و در جریان اخبار روز صندوق قرار گیرند.


رئیس هیأت مدیره صندوق اعتباری هنر در ادامه یکی از برنامه ریزی ها و پیگیری های این صندوق را تلاش برای کاهش زمان  برای اخذ تسهیلات و وام های خُرد عنوان و تأکید کرد: درصدد هستیم باتوجه به اعلام آمادگی بانک های مرتبط با صندوق هنر در آینده ای نه چندان دور با تمهیداتی که صورت می گیرد، ارائه تسهیلات و وام ها، سرعت و تنوع بیشتری خواهد گرفت.
پوراحمدی همچنین درباره مسائل معیشتی مورد درخواست هنرمندان، تصریح کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حل مسائل معیشتی و حمایتی هنرمندان، تعصب و نگاه ویژه ای دارند به طوری که یکی از مهمترین بخش های کار خودشان را معطوف این مهم کرده اند. 
در این نشست مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به برنامه های صندوق اعتباری هنر برای توانمند سازی اصحاب فرهنگ و هنر گفت: برنامه های مختلفی برای این حوزه تدوین شده است که تلاش می کنیم با اجرای آن حمایت از رویدادهای مختلف حوزه های فرهنگی و هنری و فعالان این عرصه را  بیش از پیش انجام دهیم. 
در ادامه این نشست حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن قدردانی از تلاش ها و عملکرد خوب صندوق اعتباری هنر در ارائه انواع تسهیلات و خدمات مختلف به اصحاب فرهنگ ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت به ویژه ارائه تسهیلات و وام های خُرد، از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای موضوع حذف اخذ تضامین مختلف در جهت حمایت از هنرمندان خبر داد و تاکید کرد: بدون تردید خانه ملت نیز در موارد و مسائلی که در جهت حمایت، کمک به معیشت و کم کردن دغدغه هنرمندان و ترغیب و تشویق این قشر فرهیخته برای ادامه فعالیت باشد از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.
محمد حسین زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: استان خراسان رضوی از دیرباز مهد فرهنگ و هنر است و هنرمندان این خطه از کشور طی سالیان اخیر برای اعتلای پایتخت معنوی ایران اسلامی بسیار تلاش کرده اند.

وی در ادامه با تقدیر از خدمات صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: خوشبختانه طی دوسال گذشته روند ارائه خدمات به هنرمندان شریف این استان تسهیل و تسریع شده است. تمام تلاش ما این است که با همکاری صندوق اعتباری هنر با بهبود روند خدمات رسانی سبب ایجاد انگیزه برای فعالان این حوزه شویم تا با امنیت خاطر به کار خود ادامه دهند.


حسین زاده با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر در استان ها از سوی صندوق اعتباری هنر اظهار داشت: یکی از اقدامات شایسته صندوق اعتباری هنر تجلیل از هنرمندان پیشکسوت در استان ها با حضور خانواده و شاگردان آنهاست. طی برنامه ریزی های انجام شده درصدد هستیم که در آینده نزدیک مراسم نکوداشت هنرمندان نامدار خراسان رضوی را نیز طی همراهی با صندوق در استان برگزار کنیم.
در ادامه، حاضران در این دو نشست اعم از نمایندگان صنوف مختلف حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و همچنین شماری از هنرمندان عرصه های مختلف، هریک به نمایندگی یا بصورت فردی به ارائه نقطه نظرات، انتقادات، پیشنهادات و... پرداختند که موضوع بیمه، تاکید بر ضرورت تقویت اقتصاد هنر، ایجاد بستری برای ارائه آثار هنری به منظور تجاری سازی، دریافت کمک های فکری، حقوقی، موضوع نحوه اعمال ماده ۳۸ سازمان تامین اجتماعی، بهره مندی هرچه بیشتر از خدمات هنر کارت، از اهم موضوعاتی بود که مطرح شد و حاضران نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را بیان کردند.
همچنین هنرمندان حاضر در این نشست های مشترک، از صندوق اعتباری هنر بابت اقدامات اخیر درخصوص ارائه انواع  کمک های حمایتی به ویژه موضوع ثبت نام خودرو، مسکن هنرمندان، ارائه انواع تسهیلات، تشکر و قدردانی نموده و ضمن سپاس از مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به هنرمندان، خواستار گسترش ارائه اینگونه تسهیلات شدند.

 

منبع: sharghdaily-915330

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد