hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > مرکز عالی خدمات مراقبت از بیماران با ناهنجاری‌های مادرزادی در زاهدان راه‌اندازی می‌شود

مرکز عالی خدمات مراقبت از بیماران با ناهنجاری‌های مادرزادی در زاهدان راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان از امضای تفاهم‌نامه ایجاد مرکز عالی خدمات مراقبت از بیماران با ناهنجاری‌های مادرزادی (شکاف لب و کام) در بیمارستان الزهرا(س) زاهدان خبر داد.

به گزارش رویداد ایران حبیب غزنوی اظهار کرد: به منظور ساماندهی و بهره‌گیری از کمک‌های خیران سلامت، تفاهم‌نامه ایجاد مرکز خدمات مراقبت از بیماران با ناهنجاری‌های مادرزادی در بیمارستان الزهرا(س) زاهدان با بنیاد خیریه نجمی منعقد شد.

وی ادامه داد: برای راه‌اندازی این مرکز که با مشارکت بنیاد خیریه نجمی، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و گروه گوش و حلق و بینی انجام می‌شود ۶۲ میلیارد ریال در سه فاز پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: در این مرکز اعمال جراحی، سایر خدمات پزشکی و توانبخشی به بیماران با ناهنجاری‌های مادرزادی ارائه می‌شود.

وی افزود: همچنین ایجاد زمینه انجام فعالیت‌های آموزشی جهت جراحان بومی و غیربومی و سایر متخصصان در این مرکز فراهم خواهد شد.

انجام بیش از ۱۰۰ عمل جراحی ناهنجاری‌های مادرزادی رایگان در زاهدان

موسس بنیاد خیریه نجمی نیز گفت: رسالت این بنیاد خیریه ارائه خدمات جراحی رایگان برای کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی و همچنین تقویت ظرفیت سازی به واسطه آموزش به جراحان بومی و غیربومی و ارتقای فعالیت‌های پژوهشی مرتبط با مراقبت‌های ویژه است.

ناصر نجمی ادامه داد: راه‌اندازی مرکز عالی خدمات مراقبت از بیماران با ناهنجاری‌های مادرزادی در زاهدان، گامی بلند جهت درمان کودکان دچار ناهنجاری‌های مادر زادی بویژه در خانواده‌های کم توان مالی است.

وی افزود: در طول چند سال که از فعالیت ما در زاهدان می‌گذرد بیش از ۱۰۰ عمل جراحی ناهنجاری‌های مادرزادی (شکاف کام و لب) به صورت رایگان برروی کودکان دچار ناهنجاری مادرزادی انجام شده است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد