hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > جشنواره شانزدهم تئاتر زندان‌های فارس به پایان رسید

جشنواره شانزدهم تئاتر زندان‌های فارس به پایان رسید

شانزدهمین جشنواره تئاتر زندان‌های استان فارس که با حضور و رقابت ۲۵ گروه از ۱۵ موسسه کیفری استان برگزار شد، با معرفی برترین‌ها بکار خود پایان داد.

مدیرکل زندان‌های استان در این ارتباط گفت: شانزدهمین جشنواره تئاتر زندانیان فارس با معرفی نفرات برتر پس از ۵ روز رقابت گروهای حاضر، بکار خود پایان داد.

اسحاق ابراهیمی با بیان اینکه ۴۰ اثر از زندان‌های فارس به دبیرخانه ارسال شده بود، افزود: ۳ دارو پس از ارزیابی آثار، ۲۵ اثر را انتخاب کردند که و وارد رقابت شدند.

وی تصریح کرد: جشنواره در ۴ بخش نمایشنامه نویسی، نمایشنامه خوانی، تئاتر صحنه‌ای و تئاتر خیابانی برگزار شد که در پایان ۴۸ نفر منتخب شدند که قرار است نفرات و آثار برتر به رقابت بیست و یکمین جشنواره تئاتر زندانیان کشور اعزام شوند.

مدیرکل زندان‌های فارس همچنین افزود: زندانیانی در این جشنواره حائز عناوین برتر می‌شوند از تاسیسات و ارفاقات حقوقی و قضایی مختلفی اعم از مرخصی،اشتغال بکار بیرون زندان،پابند الکترونیک و... در صورت وجوب شرایط قانونی، بعنوان تشویق برخوردار خواهند شد.

وی گفت: گرچه زندان محدودیت‌هایی را برابر قانون و برای صیانت از امنیت آحاد مردم در مواجهه با جرم، برای مجرمان ایجاد می‌کند اما ما در راستای تحقق اهداف اصلاحی و تربیتی فضا و فرصت بروز استعدادهای مثبت و به هنجار زندانیان را فراهم نموده‌ایم تا از راستای آن بتوانند باز اجتماعی شده و بازگشت سعادتمندانه‌ای را به جامعه داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان‌های استان فارس و دبیر این جشنواره نیز با بیان اینکه استفاده از هنر در اصلاح و تربیت زندانیان و غنی‌سازی اوقات فراغت آنان یک اولویت سازمانی در فرایند اصلاح مجرمان است گفت: حدود ۷۰ درصد زندانیان بصورت مستقیم یا برخوردار از فعالیت‌های هنری تحت پوشش حوزه هنری قرار دارند.

منصوری افزود: به واسطه اهمیت هنر و تاثیر آن در اصلاح و تربیت مجرمان شعار جشنواره شانزدهم تئاتر زندان‌های فارس، عرصه ای برای تولد دوباره انتخاب شد که مورد استقبال شرکت کنندگان در این رویداد هنری  قرار گرفت.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد