hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > واکنش سازمان ملل به تبادل حملات ایران و پاکستان؛ خویشتن‌داری کنید!

واکنش سازمان ملل به تبادل حملات ایران و پاکستان؛ خویشتن‌داری کنید!

دبیرکل سازمان ملل متحد، پس از تبادل حملات نظامی بین ایران و پاکستان، از این دو کشور خواست تا «حداکثر خویشتن‌داری را برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌‌ها» به کار گیرند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، پس از تبادل حملات نظامی بین  ایران و پاکستان، از این دو کشور خواست تا «حداکثر خویشتن‌داری را برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌‌ها» به کار گیرند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «استفان دوجاریک» سخنگوی گوترش گفت: «دبیر کل تأکید می‌کند که همه نگرانی‌های امنیتی بین دو کشور باید از طریق مسالمت‌آمیز، از طریق گفت‌وگو و همکاری، مطابق با اصول حاکمیت، تمامیت ارضی و روابط حسن همجواری برطرف شود».

وزارت خارجه پاکستان پیش از این طی بیانیه‌ای در خصوص حمله بامداد روز گذشته -‌پنج‌شنبه- به مناطقی در ایران مسئولیت این حملات را پذیرفت.

در این بیانیه آمده است: «به تلاش برای یافتن راه‌حل‌های مشترک ادامه خواهیم داد».

وزارت خارجه پاکستان در این بیانیه مدعی شد: «صبح امروز پاکستان مجموعه‌ای از حملات نظامی دقیق و کاملاً هماهنگ و هدفمند را علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد. تعدادی از این افراد در جریان این عملیات کشته شدند».

پیشتر معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان از کشته شدن هفت غیر ایرانی بر اثر حمله موشکی پاکستان در یک روستای مرزی خبر داده بود.

منبع: etemadonline-648820

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد