hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > آخرین وضعیت بینایی یا نابینایی کوین یامگا

آخرین وضعیت بینایی یا نابینایی کوین یامگا

تشریح مصدومیت خطرناک یامگا و ترمیم چشم بازیکن استقلال

پزشک تیم فوتبال استقلال توضیحاتی را در خصوص روند درمانی مدافع این تیم ارائه کرد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، محمدعلی طارع درخصوص آخرین وضعیت کوین یامگا، مدافع فرانسوی تیم استقلال، اظهار داشت: متاسفانه کوین ۲روز پیش در تمرین دچار حادثه شد. در مدت ۲۲ سالی که در سطوح مختلف فوتبال بودم، چنین شدتی را ندیده بودم. شاید در کشورهای دیگر هم با این جدیت نبوده است. بسیار نادر بود.

وی افزود: برخورد مستقیم استوک یکی از بازیکنان به چشم چپ کوین بود و دچار خونریزی نسبتا شدیدی شد. همانجا مشخص شد آسیبی جدی و به استخوان‌های صورت و بافت نرم است. خوشبختلنه با امکانات خوبی که باشگاه در کمپ تمرین تهیه کرده بود اقدامات اولیه به نحواحسن انجام شد. به خاطر شدت آسیب شوک داده شد و مریض بلافاصله احیا شد. بیمار را با آمبولانس به بیمارستان اعزام کردیم.

پزشک تیم استقلال گفت: از کادر بیمارستان سلامت فردا تشکر ویژه داریم. با سرعت عالی و کیفیت خیلی خوب نیازهای ما را برآورده کردند. با مشاوره‌هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم آسیب مهم و جدی در چشم است. بلافاصله بیمار به یک بیمارستان فوق تخصصی چشم با بهترین اساتید اعزام و به اتاق عمل منتقل شد. 

زارع تصریح کرد: تا الان ۲عمل جراحی روی پشم او انجام شده که خوشبختانه موفق بود. پارگی مجرای اشکی که کاملا از بین رفته بود، ترمیم شد. همکاران با اساتید دانشگاه جان هاپکینز هرروز مشاوره می‌کنند. با کمک و همفکری آن‌ها اقدامات درمانی یامگا انجام می‌شود.

وی افزود: در بحث درمان طبی؛ تمرکز بر روی این است تا فشارِ روی عصب چشم برداشته شود تا بینایی او به مرور برگردد. مشکل اصلی این است که بینایی کامل نیست و احتمال بسیار زیاد نیاز به عمل‌های جراحی دیگر هم خواهد داشت. در طول مدت روزهای آینده به این می‌رسیم که چه نیازمندی دارد.

پزشک استقلال گفت: از علی خطیر تشکر ویژه دارم. از روز اول تا دیروقت حضور داشت. یکی دوشب خودم زودتر از او رفتم. کنار یامگا بود و به هرنحوی حمایت کرد. رسیدگی و همکاری در  بیمارستان آفتاب عالی بود. تصمیم گرفتیم ادامه درمان را همینجا داشته باشیم. ان‌شاالله روند درمان به خوبی پیش برود. هواداران عزیز دعا کنند بینایی او به طور کامل برگردد چون در اثر تروما عصب چشم دچار شوک می‌شود و زمان می‌خواهد برگردد. 

 

منبع: khanefootball-50688

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد