hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > عرضه بی سر و صدای 2 خودرو در سامانه یکپارچه/ شبیخون خودروساز به بازار خودرو؟

عرضه بی سر و صدای 2 خودرو در سامانه یکپارچه/ شبیخون خودروساز به بازار خودرو؟

اقتصادنیوز : سامانه یکپارچه فروش خودرو به مدت چهار روز به روی متقاضیان محصولات سایپا که موعد تحویل خودروی مورد نظر آنها سال آینده تعیین شده، باز شد.

به گزارش اقتصانیوز، سامانه یکپارچه فروش خودروهای داخلی از 27 دی 1402 دو محصول سایپا را در دسترس متقاضیانی قرار داد که در دومین طرح فروش سامانه یکپارچه نام نویسی کردند اما موعد تحویل خودروهایی مدنظر آنها سال آینده تعیین شده بود.

کوییک GX-L و کوییک GXR-L دو محوصل خودروسازی سایپا است که این خودروساز به متقاضیانی که تا سال آینده باید منتظر تحویل خودروی خود قرار بگیرند، پیشنهاد کرده است.

مدیران فروش سایپا اعلام کردند که متقاضیان واجد شرایط می توانند علاوه بر فروش فوق العاده این دو خودرو پیشنهادی را به صورت پیش فروش نیز در در اختیار بگیرند. موعد پیش فروش کوییک GX-L و کوییک GXR-L فصل بهار و تابستان سال آینده تعیین شده است.

آن طور که مدیران سایپا گفتند در فروش فوق العاده این خودروساز متعهد می شود که خودروهای عرضه شده را در بازه حداکثر سه ماهه برای متقاضیان فاکتور کند.

خودروسازی سایپا طی چند ماه اخیر بارها محصولات جایگزین خود را برای متقاضیانی که موعد تحویل خودروی آنها سال 1403 مشخص شده، معرفی کرده است.

به نظر می رسد این گونه طرح های پیشنهادی بی ارتباط با خالی ماندن ظرفیت فروش این خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص نباشد.

مدیران سایپا اعلام کردند تنها 25 درصد از خودروهایی که در قالب دو طرح فروش از مسیر سامانه یکپارچه خودرو عرضه کردند از سوی متقاضیان خریداری شده است.

این طرح فروش پیشنهادی علاوه بر متقاضیان عادی مرحله دوم در دسترس دارندگان خودروهای فرسوده و همچنین مادران دارای دو فرزند و بیشتر  قرار دارد.

الیته خودروسازی سایپا تاکید کرده شرکت در این طرح فروش پیشنهادی حقی را برای متقاضیان ایجاد نمی کند. سایپایی ها تاکید کردند تنها زمانی که متقاضیان نسبت به واریز وجه اقدام می کنند و ثبت نام خود را نهایی می کنند، پروسه خرید آنها کامل شده و سایپا نسبت به تحویل خودرو به آنها تعهد دارد.

این طرح فروش پیشنهاد چه در قالب فروش فوق العاده و چه در قالب طرح پیش فروش با موعد تحویل بهار و تابستان 1403 تا پایان روز 30 دی 1402 در دسترس متقاضیان واجد شرایط قرار دارد.

بررسی طرح های فروش فوق‌العاده در ادوار گذشته نشان داده که هر گاه خودروساز طرح فروش فوق العاده برگزار کرده، قیمت آن خودرو در بازار با افت همراه بوده است. به نظر می رسد عرضه این دو عضو خانواده کوییک، قیمت بازاری این محصول سایپا را تحت تاثیر قرار داده و کاهشی کند.

منبع: eghtesadnews-623059

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد