hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > سرنوشت نامعلوم ۲۰۰ هزار معتاد در حال ترک با بخشنامه دردسرساز سازمان بهزیستی

سرنوشت نامعلوم ۲۰۰ هزار معتاد در حال ترک با بخشنامه دردسرساز سازمان بهزیستی

روزنامه اعتماد در گزارشی به بررسی خسارت‌های بخشنامه دردسرساز سازمان بهزیستی برای مراکز درمان اعتیاد پرداخته و نسبت به خطر رهاشدن ۲۰۰ هزار معتادِ درحال ترک هشدار داده است.

روزنامه اعتماد در گزارشی به بررسی خسارت‌های بخشنامه دردسرساز سازمان بهزیستی برای مراکز درمان اعتیاد پرداخته و نسبت به خطر رهاشدن ۲۰۰ هزار معتادِ درحال ترک هشدار داده است. 

به گزارش اعتماد،با بخشنامه اخیر سازمان بهزیستی مبنی بر واگذاری مراکز درمان اعتیاد به دانشگاه‌های علوم پزشکی، از ابتدای سال آینده، ۱۰۱۸ مرکز درمان سرپایی وابسته به بهزیستی با خطر تعطیلی یا توقف فعالیت مواجه‌اند در حالی که هم‌اکنون حدود ۲۰۰ هزار بیمار، در این مراکز در حال ترک اعتیاد هستند و هرگونه وقفه درمانی، مساوی با عود دوباره و شدیدتر مصرف مواد خواهد بود.

در بخشی دیگری از این گزارش آمده است: ابعاد خسارت انسانی تعطیلی یا توقف فعالیت ۱۰۱۸ مرکز درمان اعتیاد وابسته به بهزیستی برای درمانگران اعتیاد در حدی گسترده بوده که تعدادی‌شان حتی دست به کار استمداد از نهادهای حاکمیتی شده و پیش‌نویس اولیه‌ای خطاب به دبیر شورای عالی امنیت ملی آماده کرده‌اند و علی غلامی؛ رییس هیات‌مدیره کانون پزشکان درمانگر اعتیاد هم دو روز بعد از ابلاغ بخشنامه سازمان بهزیستی، در نامه مفصلی از دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درخواست چاره‌جویی کرده است.

متن کامل این گزارش را در روزنامه اعتماد بخوانید.

 

منبع: etemadonline-648771

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد