hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > جزئیات جدید از توافق راهبردی روسیه و ایران

جزئیات جدید از توافق راهبردی روسیه و ایران

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه گفت: می‌توانم بگویم که پیش‌نویس توافقنامه جدید بین دولتی بین روسیه و ایران در مراحل نهایی تصویب است.

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه از آماده‌سازی توافقنامه راهبردی بین دولتی بین روسیه و ایران در مرحله نهایی خبر داد.

زاخارووا، در یک نشست خبری گفت: می‌توانم بگویم که پیش‌نویس توافقنامه جدید بین دولتی بین روسیه و ایران در مراحل نهایی تصویب است.

به گفته وی، سند جدید، کل روابط روسیه و ایران را در بر می‌گیرد.

 وزیران امور خارجه روسیه و ایران در تماسی تلفنی با تاکید بر تعهد متقابل مستمر به اصول اساسی روابط روسیه و ایران از به کار بردن جمله احترام بی‌قید و شرط به حاکمیت، تمامیت ارضی و سایر اصول منشور سازمان ملل در قرارداد «بزرگ» بین دولتی خبر دادند.

 

 خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از زاخارووا آورده است: بیش از ۲۰ سال از امضای توافق نامه فعلی می‌گذرد؛ این توافق در سال ۲۰۰۱ امضا شد؛ شرایط بین‌المللی و روابط بین کشورها تغییر کرده است، البته روابط بین ایران و روسیه در حال افزایش بی‌سابقه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: آماده‌سازی این سند در مرحله نهایی است و انتظار می‌رود خود این توافق در یکی از نزدیک‌ترین دیدارهای رئیسان جمهور روسیه و ایران امضا شود.

 

منبع: sharghdaily-915029

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد