hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > علت چندین فقره حمله پلنگ در اطراف روستاهای بجنورد چه بوده است؟

علت چندین فقره حمله پلنگ در اطراف روستاهای بجنورد چه بوده است؟

رئیس محیط زیست بجنورد در ارتباط با ابراز نگرانی فرمانده نیروی انتظامی بجنورد در ارتباط با افزایش حمله پلنگ به روستاییان بجنورد گفت: ورود انسان به زیستگاه های پلنگ، علت اصلی چندین فقره حمله این گونه حیوانی به روستاییان بجنورد بوده است.

خالقی ، اظهارکرد: تنها موردی که پلنگ به منطقه روستایی نزدیک شده مربوط به دو شب گذشته بوده که چندین قلاده سگ به پلنگ نزدیک شده بودند و این حیوان سبب زخمی شدن یک قلاده سگ شده بود.
وی افزود: اما در مورد حمله پلنگ به یکی از روستاییان در حوالی روستای قره نوده، در حقیقت این حمله در ارتفاعات صورت گرفته بود و فرد روستایی وارد زیست گاه پلنگ شده بود.
خالقی ادامه داد: در ارتباط با حمله پلنگ در حوالی روستای ناوه به یک فرد نیز این اتفاق در یک دره به وقوع پیوسته و در نزدیک روستا نبوده است.
وی با تاکید بر اینکه پلنگ حیوانی، انسان گریز است و تا جایی که بتواند به انسان نزدیک نمی شود، تصریح کرد: در مواردی که حمله صورت گرفته بود انسان موجب تحریک پلنگ شده است، بطوریکه با همراه آن‌ها چوب دستی، تبر، اسلحه و ... بوده و حیوان احساس خطر کرده است.
این مقام مسئول، کم شدن منابع غذایی پلنگ را یکی از عللی دانست که سبب می شود تا گاهی این گونه حیوانی به برخی از روستاها نزدیک شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد