hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > شاخصه‌های زیست پذیری شیراز در بالاترین سطح کشورهای آسیایی است

مدیر کل محیط زیست فارس:

شاخصه‌های زیست پذیری شیراز در بالاترین سطح کشورهای آسیایی است

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس با بیان اینکه شاخصه‌های زیست پذیری شهر شیراز بسیار برجسته است، گفت: از این رو شیراز به عنوان پایتخت محیط زیست کشورهای آسیایی برگزیده شد و این رویداد رخدادی مبارک و شایسته است.

عطا پورشیرزاد، با اشاره به انتخاب کلان شهر شیراز به عنوان پایتخت محیط زیست کشورهای آسیایی، گفت: خوشبختانه دستگاه های متولی و مرتبط در حوزه محیط زیست در سطح استان و به ویژه شهر شیراز به خوبی توانستند در طی سالهای اخیر استانداردهای حوزه محیط زیست شهری را ارتقا دهند و با پیگیری های انجام شده برای ارائه مستندات از سوی شهرداری شیراز این جایگاه برای شیراز به دست آید.

وی با اشاره به اینکه جمع بندی و اریه مستندات نیز کاری زمان بر بوده و تلاش های زیادی به این منظورانجام شده است ضمن قدردانی از شهردار و مجموعه شهرداری شیراز گفت: در این خصوص اقدامات عملی مشخصی انجام شده است.

پورشیرزاد افزود: شهر شیراز با داشتن بیش از 23 متر مکعب سرانه فضای سبز بسیار بالاتر از استاندارد کشوری قرار دارد و این به واسطه همکاری مجموعه هایی مانند شهرداری با محیط زیست و تعامل و هم‌افزایی بین دستگاهی بوده است.

او اضافه کرد: واحدهای صنعتی درون شهری در شهر شیراز مانند کارخانه های سیمان، پشم شیشه، روغن نباتی و ... یا از محدوده شهر شیراز خارج شدند یا در حال خارج شدن هستند. این موارد در ارتقای جایگاه محیط زیستی شیراز بسیار تاثیر گذار است

پورشیرزاد با اشاره به اینکه تمامی کشتارگاه های شهر شیراز و حومه مجهز به سیستم تصفیه خانه هستند، گفت: 93 درصد از بیمارستان های این شهر به سیستم بی خطر سازی زباله های خطرناک مجهز شده اند همچنین در راستای سیاست های مدیریت درست پسماند دو سایت ورمی‌کمپوست و بیوکمپوست در شهر شیراز راه اندازی شده است. وی گفت: همچنین در این زمینه نظارت های مداوم بر تغییر کاربری باغات اطراف شهر شیراز داریم که به عنوان تنفس گاه های اصلی این شهر هستند زیرا وجود این باغات باعث شده علی رغم اینکه شیراز یک کلانشهر صنعتی محسوب می شود، از ابتدای امسال 96 درصد روزهای هوای پاک و قابل قبول داشته باشیم و این یک شاخص ارزشمند در زیست‌پذیری شهر شیراز است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به اینکه در خصوص واحدهای آلاینده پیگیری ها برای کاهش یا حذف این امر به صورت جدی و مداوم انجام می گیرد، تاکید داشت: مجموع این شاخص ها و بسیاری از فعالیت های دیگر در حوزه های مختلف به ویژه مدیریت شهری و شهرداری باعث شد تا شیراز به عنوان پایتخت محیط زیست کشورهای آسیایی انتخاب شود.

پورشیرزاد افزود: ما همچنین پیگیری های لازم را برای تثبیت و حتی بهبود شاخصه ها در مواردی که امکان ارتقاء وجود دارد به صورت ویژه در دستور کار قرار دادیم و این عمدتا به علت روحیه محیط زیستی مسوولان استان و به ویژه مسوولان شهری شیراز تحقق پیدا کرده و باعث شده تا شهر شیراز در بالاترین سطح زیست پذیری در بین کشورهای آسیایی قرار بگیرد.

به گزارش رویداد ایران، مجمع شهرداران آسیایى براى سال ٢٠٢٤ شهر شیراز را به عنوان پایتخت محیط زیست، شهر همدان را به عنوان پایتخت گردشگرى و شهر غبیرى کشور لبنان را به عنوان پایتخت فرهنگى این مجمع انتخاب کرد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد