hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > اسراییل:‌ عقب‌نشینی ارتش از نوار غزه، اشتباه فاحش و خطرناکی است

اسراییل:‌ عقب‌نشینی ارتش از نوار غزه، اشتباه فاحش و خطرناکی است

وزیر امنیت داخلی رژیم اسراییل گفت که شورای جنگ، مصمم به اتخاد تصمیمات اشتباهی است که باعث آسیب خواهد شد.

به گزارش شبکه شرق، وزیر امنیت داخلی رژیم اسراییل، عقب‌نشینی ارتش این رژیم از نوار غزه را اشتباه فاحش و خطرناکی دانست که هزینه‌های سنگینی برای تل‌آویو در پی خواهد داشت.

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم اسراییل به شدت از فرماندهان ارتش این رژیم و تصمیم آنان برای خروج نیروهای خود از شمال غزه انتقاد کرد و گفت که «شورای جنگ، مصمم به اتخاد تصمیمات اشتباهی است که باعث آسیب خواهد شد».

بن گویر با اذعان به اینکه «خروج نیروهای اسرائیلی از شمال غزه، هزینه خواهد داشت»، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: «خروج ارتش اسرائیل از مراکز حماس در نوار غزه، اشتباه فاحش و خطرناکی است که تلفات جانی در پی خواهد داشت».

 

 

عقب‌نشینی نظامیان اسرائیلی از غزه

وی با این ادعا که «اشغال نوار غزه، برای تحقق اهداف جنگی، ضرورت دارد»، گفت: حملات راکتی که صبح امروز سه‌شنبه به شهرک نتیفوت صورت گرفت، از مناطقی بود که ارتش روز گذشته از آن خارج شده بود».

 گردانهای القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) امروز خبر داد که بیش از 50 راکت به سمت شهرک نتیفوت شلیک کرده است؛ اقدامی که خط بطلانی بر ادعای اسراییلی‌ها مبنی بر نابودی قدرت موشکی حماس است.

لشکر 36 ارتش اسرائیل، نخستین گروه نظامی بود که حمله زمینی خود را به نوار غزه آغاز کرده بود. نظامیان اسراییلی که تاب مقاومت در برابر حملات رزمندگان فلسطینی را نداشتند، در حال خروج از غزه هستند.

منابع خبری اسرائیلی و فلسطینی روز گذشته با اشاره به اینکه لشکر ۳۶ ارتش اسرائیل از غزه خارج شده است گزارش دادند، این لشکر شامل لشکرهای شش و هفت، ۱۸۸، یگان مهندسی و نیروهای تیپ گولانی است.

با خروج لشکر ۳۶، فقط سه لشکر از ارتش اسرائیل در نواز غزه باقی مانده‌اند: لشکر ۱۶۲ برای حمله به شمال غزه، لشکر ۹۹ که گذرگاهی را اشغال کرده که غزه را به دو بخش شمال و جنوب تقسیم کرده و لشکر ۹۸ که مسئول حمله به خانیونس است.

«عامی ایالون» رئیس سازمان امنیت داخلی اسرائیل (شین بت/شاباک) طی سال‌های ۱۹۹۵ الی ۲۰۰۰ دباره ماهیت این عقب‌نشینیها گفت: «اسرائیل هرگز با چهره پیروز از جنگ در غزه خارج نخواهد شد، حتی اگر بتواند یحیی السنوار را ترور کند».

رئیس اسبق شاباک افزود: «هرکسی که معتقد باشد فلسطینی‌ها تسلیم خواهند شد، نه فلسطینی‌ها و نه حماس و نه جنبش‌های اسلامی تندرو در قرن حاضر را نشناخته است».

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان هم هفته جاری، ضمن تمسخر توجیه‌های سران اسرائیل در خصوص عقب‌نشینی نیروهای این رژیم از غزه گفت: پس از عقب نشینی اسراییلی‌ها، مجاهدان حماس و جهاد اسلامی کنترل این منطقه را به دست گرفتند. پس این چه دستاوردی برای اسرائیل بود؟. اسرائیل نتوانست مقاومت را از بین ببرد و اکنون دولت حماس تمام مناطق شمال غزه را در دست دارد. اسرائیل حتی نتوانست شلیک موشک از شمال غزه به تل‌آویو را هم متوقف کند و حتی یک اسیر را زنده آزاد کند.

 

 

منبع: sharghdaily-914862

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد