hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > بهره‌گیری از دانشگاهیان در روند اجرایی انتخابات در شیراز

فرماندار شیراز مطرح کرد:

بهره‌گیری از دانشگاهیان در روند اجرایی انتخابات در شیراز

فرماندار شیراز اعلام کرد که در انتخابات پیش‌رو، از مشارکت دانشجویان و دانشگاهیان در فرآیند اجرایی و برگزاری انتخابات این شهرستان استفاده مطلوب خواهد شد.

لطف‌الله شیبانی در حاشیه جلسه با معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های مستقر در شیراز با تاکید بر لزوم افزایش سطح مشارکت جامعه در انتخابات، گفت: در اقدامی متفاوت تصمیم گرفته شد که دانشجویان و دانشگاهیان در فرآیند اجرایی انتخابات مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در ادوار گذشته از کارکنان دولتی و فرهنگیان به عنوان عوامل اجرایی انتخابات استفاده می‌شده است، افزود: در ایده‌ای تازه، استفاده از ظرفیت دانشجویان و دانشگاهیان در کنار دیگر ظرفیت‌ها مطرح و در مورد آن تصمیماتی اتخاذ شد.

شیبانی با بیان اینکه مشارکت دانشجویان در فرآیند انتخابات می‌تواند به آگاهی سیاسی و شناخت بهتر این قشر از جامعه و ارکان جمهوری اسلامی منجر شود، گفت: در این راستا جلسه‌ای با معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های مستقر در شهرستان شیراز برگزار شده تا زمینه مشارکت دانشجویان به عنوان عوامل اجرایی انتخابات فراهم شود.

همکاری 19 هزار عامل اجرایی انتخابات در شیراز

فرماندار شیراز ادامه داد: حدود 19 هزار نفر در شهرستان شیراز به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی و خدماتی انتخابات پیش رو فعالیت دارند.

شیبانی با بیان اینکه مشارکت دانشجویان به عنوان عوامل اجرایی انتخابات اقدام جدیدی است که تاکنون در سطح استان فارس بدين نحو سابقه نداشته، گفت: امید داریم این اقدام به افزایش سطح مشارکت در انتخابات و بلوغ سیاسی آینده سازان کشور و بهبود فرآیند برگزاری انتخابات شیراز منجر شود.

پیش‌بینی 832 شعبه ثابت و سیار انتخابات

وی با یادآوری اینکه 832 شعبه انتخابات برای شهرستان شیراز در نظر گرفته شده است، اعلام کرد: از این تعداد 709 شعبه ثابت و 123 شعبه سیار و 709 شعبه شهری و 114 شعبه روستایی است.

فرماندار شیراز همچنین گفت: تعداد 43 شعبه اخذ رای نیز برای شهرستان زرقان پیش‌بینی شده است.

به گزارش رویدادایران، شهرستان‌های شیراز و زرقان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، 4 نماینده راهی خانه ملت خواهند کرد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد