hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > کشاورزان برای محصولات خود شناسنامه سلامت بگیرند

رئیس جهاد کشاورزی فارس:

کشاورزان برای محصولات خود شناسنامه سلامت بگیرند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اهمیت اخذ شناسنامه سلامت محصولات باغی و زراعی، بر ضرورت همکاری تشکل‌های بخش کشاورزی در این زمینه تاکید کرد.

مجتبی دهقان‌پور گفت: باید با بهره گیری از ظرفیت تشکل‌ها و اتحادیه‌های بخش کشاورزی، تولیدکنندگان را نسبت به استانداردسازی محصولات کشاورزی ترغیب کنیم. مروجین پهنه در تعامل با کشاورزان، آنها را با مزیت‌های شناسنامه دار کردن محصولات کشاورزی آشنا کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس، صدور کد شناسه محصولات باغی و زراعی برای عرضه در بازار داخلی و صادرات را موجب اطمینان خاطر مصرف کنندگان نسبت به سلامت محصول عنوان کرد.

او گفت: تولیدات زراعی و باغی که اخذ کد شناسه آنها برای عرضه در بازار داخلی و صادرات الزامی است شامل تولیدات گلخانه ای از جمله خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، بادمجان، کرفس و کاهو و تولیدات گیاهی شامل خرما، کیوی، انگور، پسته، انار، سیب درختی و مرکبات و همچنین محصولات زراعی شامل خیار، گوجه فرنگی، کاهو، فلفل دلمه ای، بادمجان، کرفس و برنج هستند.

دهقان‌پور گفت: تولیدکنندگانی که گواهی ارتقا و کد شناسه محصولاتشان از طریق سامانه سانکا صادر شده دیگر نیازی به ثبت اطلاعات در سامانه سَبَک ندارند.

او تاکید کرد: ثبت نام در سامانه سِماک مربوط به محصولات گلخانه ای و صادرات محور است و ثبت اطلاعات محصول برای اخذ کد شناسه نیز از طریق سامانه سانکا صورت می گیرد که باید از زمان کشت محصول انجام شود.

دهقان‌پور خاطرنشان کرد: ثبت اطلاعات در سامانه سَبَک مربوط به عرضه محصولات کشاورزی در بازار داخلی است و تا قبل از برداشت محصول نیز امکان پذیر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، گفت: عرضه محصولات باغی و زراعی شناسنامه دار در طرح مزرعه تا سفره موجب فرهنگ سازی استفاده از محصولات سالم خواهد شد چرا که تولید آنها از استاندارد بالاتری برخوردار است.

به گزارش رویداد ایران، سامانه سانکا مربوط به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است که تولیدکنندگان در صورت ثبت نام در سامانه سماک امکان بهره مندی از امکانات آن را خواهند داشت.

سازمان نظام مهندسی کشاورزی ضمن بررسی اطلاعات و ثبت نام متقاضیان، با عقد قرارداد با کشاورزان در بازدیدهای مستمر که توسط کارشناسان فنی صورت می گیرد، توصیه های فنی را به کشاورزان ارائه داده و در نهایت اقدام به صدور کد شناسه برای محصولات تولیدی می کند که به عنوان شناسنامه سلامت محصول بیانگر تمامی اطلاعات مرتبط با نحوه تولید آن است.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد