hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > تعویض ۱۷ هزار کنتور آب در شهرستان شیراز/ مخزن آب بیدزرد آماده بهره‌برداری است

مدیر عامل آبفا شیراز مطرح کرد:

تعویض ۱۷ هزار کنتور آب در شهرستان شیراز/ مخزن آب بیدزرد آماده بهره‌برداری است

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: ۱۷ هزار و ۶۰۵ دستگاه کنتور آب مشترکین از ابتدای امسال تاکنون تعویض شده است.

بهمن بهروزی با اشاره به تعویض  ۱۱هزار و ۹۳۲ فقره  کنتور در شهر شیراز گفت: با احتساب این میزان تعویض کنتور در شیراز،  دو هزار و ۱۹۷ دستگاه کنتور به شهر صدرا و سه هزار و ۴۷۶ دستگاه به بخش روستایی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به این مطلب که تعویض کنتور خراب موجب اصلاح الگوی مصرف و توزیع بهینه آب می شود ابراز داشت: این امر تاثیر به سزایی در مدیریت مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب دارد.

مدیرعامل آبفا شیراز خاطر نشان کرد: تعویض کنتورهای خراب به کنترل مصرف، جلوگیری از اتلاف منابع آبی و خدمات‌رسانی شایسته‌تر به مشترکین و شهروندان می‌انجامد.

اجراي پنج کیلومتر خط انتقال آب در شیراز

مديرعامل آبفا شيراز همچنین گفت: از ابتدای امسال و در راستای ایجاد رینگ آبرسانی شهر شیراز بيش از پنج كيلومتر خط انتقال آب در كلان‌شهر شيراز انجام‌ و پنج کیلومتر دیگر نیز در دست اجرا است.

بهروزی گفت: برای ایجاد رينگ بین مخازن اطراف شهر و تامين آب در شرايط كمبود آب، خط انتقال آب مخزن معالي آباد تا مخزن دراک، در امتداد كمربندي جنوب غرب به شرق شیراز و شهر صدرا انجام شده است.

مدیر عامل آبفا شیراز همچنین با بیان اینکه مخزن ذخیره آب شرب روستای بیدزرد آماده بهره‌برداری است، گفت: عملیات احداث مخزن بتنی دوهزار متر مکعبی ذخیره آب شرب روستای بیدزرد، برای افتتاح در ایام الله دهه فجر آماده خواهد بود.

بهروزی با یادآوری اینکه اجرای این مخزن از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: پروژه مخزن بیدزرد با مبلغ 125 میلیارد ریال و مشارکت شرکت ملی مناطق نفت خیز احداث شد.

مدیرعامل آبفا شیراز خاطرنشان کرد: با اتمام پروژه امکان ذخیره آب جهت جمعیتی بالغ بر ۵۰۰۰ نفر معادل ۱۲۸۵ خانوار به مدت یک شبانه روز میسر می‌شود.

بهبود وضعیت آبرسانی روستای علی‌آباد قره باغ

بهروزی همچنین از اجرای عملیات اصلاح شبکه‌های فرسوده در بافت روستاهای تحت پوشش خبر داد و گفت: عملیات اصلاح و تعویض شبکه‌های غیراستاندارد و فرسوده به طول 3500 متر در روستای علی‌آباد قره‌باغ اجراشده است.

مدیرعامل آبفای شیراز با بیان اینکه در روستای علی‌آباد قره‌باغ تعداد 150 انشعاب آب به‌صورت استاندارد در حال نصب است، گفت: ساکنین این روستا در فصول گرم سال مشکل کمبود آب داشتند که توسط تانکر سیار آبرسانی می‌شد که با انجام تعویض شبکه توزیع آب شرب به‌صورت شبانه‌روزی خواهد بود.

بهروزی خاطرنشان کرد که شبکه توزیع آب در آن روستا به علت فرسودگی بالا همواره با هدر رفت آب و شکستگی‌های مکرر مواجه بود.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد