hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > کشور را از کرونای تملق نجات دهید وگرنه روزی به صورت شما هم خاک خواهند پاشید

کشور را از کرونای تملق نجات دهید وگرنه روزی به صورت شما هم خاک خواهند پاشید

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی با عنوان «کشور را از کرونای تملق نجات دهید» به مسئولان هشدار داده که متملقان روزی به صورت آنان هم خاک خواهند پاشید.

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی با عنوان «کشور را از کرونای تملق نجات دهید» به مسئولان هشدار داده که متملقان روزی به صورت آنان هم خاک خواهند پاشید.

به گزارش جمهوری اسلامی، غالیانِ دیروز، گونه قدیمی غلو کنندگان متملقِ امروزند. شاید دیروزیان را از شدت ارادت، حرارت در کلام می‌آمد و به غلو می‌انجامید اما امروزیان بیشتر از راه تملق به نردبانِ ترقی، نظر دارند. اخم و تخم و روی در هم کشیدن در برابر غلو کنندگان اولین خط نهی از منکر است. خط دوم را هم بیان صریح در پرهیز دادن افراد از رفتاری چنین در جایگاه امر به معروف، کامل می‌کند. خط سوم هم می‌تواند این باشد که مقامِ بالاتر، اگر مورد تملق قرار گرفت بداند که طعمه انگاشته شده و در او طمع کرده‌اند پس برای حراست از خویش، متملقان را عزل کند. رفتاری چنین می‌تواند راه بر گفتاری چنان ببندد. والا وقتی مردم ببینند متملقان، با هزینه کردِکلمانتِ زیبا به جایگاه‌های رفیع می‌رسند، مسابقه در خواهد گرفت و جایگاه‌ها به کسانی خواهد رسید که جانمایی کلمات به تملق را بلدند نه بهگزینی طرح‌ها را. انقلابی، تملق نمی‌گوید و تملق نمی‌پذیرد.

این روزنامه افزوده است: کلام نبوی نیز کار را در برابر متملقان تمام کرده است به این صراحت که: "احْثُوا فِی‌ وُجُوهِ‌ الْمَدَّاحِینَ‌ التُّرَاب‌؛ بر صورت چاپلوسان خاک بپاشید." تجربه هم می‌گوید اگر چنین نکنید، فردا همان‌ها به صورتتان خاک خواهند پاشید. کم نبودند متملقانی که دیگر روز زبان به هتک گشودند. در این هم باز گوی سبقت ربودند. باری، امیدواریم رسم نبوی و علوی و هادوی، درسِ مسئولان و مردم ما شود، ا

 

منبع: etemadonline-648390

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد