hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > ادعای یک اصولگرا؛ اصلاح‌طلبان لیست کاملی در دست دارند

ادعای یک اصولگرا؛ اصلاح‌طلبان لیست کاملی در دست دارند

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: به صورت طبیعی اصلاح‌طلبان لیست کاملی در دست دارند که اگر اینها با اعتدال ائتلاف کنند و با یکدیگر لیست بدهند طبیعتاً ضرورت ائتلاف و وحدت در میان اصولگرایان افزایش پیدا می‌کند.

اخیراً محمدرضا باهنر در گفتگویی به نحوه حضور اصول‌گرایان در انتخابات پرداخته و از طریق به میان آوردن بحث سهم‌خواهی‌ها از احتمال ورود اصول‌گرایان با چند لیست به انتخابات خبر داد.

عضو شورای عالی شورای وحدت با مطرح کردن این موضوع که « جریان‌های مختلف اصول‌گرایی با هم کل‌کل می‌کنند تا سهم‌شان در لیست بیشتر شود و جبهه پایداری هم گفته می‌خواهد لیست جداگانه ارائه کند.» گمانه سهم‌خواهی در لیست‌ها را به سمت جبهه پایداری هدایت کرد، نکته‌ای که از طرف عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تکذیب شد.

محمدرضا ترقی در گفتگویی بر این کته تاکید کرد که در انتخابات مجلس دوازدهم تاکنون خبری مبنی بر سهم‌خواهی افراد نشنیده است.

به گزارش خبرآنلاین، بخش هایی از گفت و گوی ترقی را در ادامه می خوانید:

 

  • همه تلاش ها برای رسیدن به لیست مشترک صورت می‌گیرد، از این‌رو احزاب و گروه‌ها فعلاً در حال مذاکره و گفتگو با یکدیگر هستند که بر روی شاخص‌ها به وحدت برسند و براساس شاخص‌ها به لیست نزدیک بهم برسند تا زمان برای وحدت و ائتلاف فرا برسد اما هنوز زود است که جمع‌بندی داشته باشیم.
  • نمی‌توانم توضیح جامع و کاملی بدهم که چه کسانی در جلسات میان اصولگرایان برای رسید به وحدت حضور دارند اما تقریباً همه گروه‌ها با یکدیگر در حال مذاکره هستند.
  • ولی افرادی از شورای ائتلاف، شورای وحدت و جبهه پایداری در این جلسات حضور دارند، هیچ‌کس بیرون نیست بلکه همه به صورت جمعی یا تک تک در حال مذاکره با یکدیگر هستند.
  • همه گروه‌های اصول‌گرا بر تعامل، تفاهم، عدم تخریب یکدیگر و شاخص‌گرایی تأکید دارند، ولی در مورد اینکه سهم‌خواهی صورت گرفته باشد، بنده از هیچ‌کدام این گروه‌ها موردی نشنیدم.
  • اصولاً سهم‌خواهی یعنی کنار گذاشتن شاخص محوری، کنار گذاشتن شاخص محوری یعنی عدم شایسته‌سالاری و این مورد یعنی تضعیف جایگاه و موقعیت مجلس، هر کسی به دنبال سهم‌خواهی باشد هدف داشتن مجلس قوی را دنبال نمی‌کند و این مغایر با نظارت مقام معظم رهبری و انتظارات و مطالبات ایشان است.
  • هر کسی که دنبال سهم‌خواهی باشد موضع ضدارزشی دارد که طبیعی است همه باید از این نوع سهم‌خواهی‌ها فاصله بگیرند و تلاش کنند که افراد شایسته، صالح، توانمند و قوی به مجلس بروند که بتوانیم با ظرفیت مجلس قوی مشکلات را از سر راه مردم برداریم و رضایتمندی مردم را افزایش دهیم.
  • اختلافات مقداری در مورد این است که فرآیند رسیدن به نامزدهای اصلح از چه طریقی باشد، که این مورد کم کم در حال شفاف شدن است و تفاهم می‌کنند که بر اساس چه فرآیندی عمل کنند.
  • نکته دیگر بر روی شاخص‌ها است که بحث توجه به نقطه نظرات مقام معظم رهبری در زمینه چگونگی تلفیق جوانان با تجربه با افراد با تجربه مجلس است. همچنین نقش زنان نیز از موضوعات مهمی است که اصولگرایان بر روی آنها در حال تبادل نظر هستند که توافق جامع و کامل‌تری دست پیدا کنند.
  • در حال حاضر ائتلاف نیروهای انقلاب بر روی حضور زنان تأکید دارد و به دنبال افزایش شأن زنان است.
  • به صورت طبیعی اصلاح‌طلبان لیست کاملی در دست دارند که اگر اینها با اعتدال ائتلاف کنند و با یکدیگر لیست بدهند طبیعتاً ضرورت ائتلاف و وحدت در میان اصولگرایان افزایش پیدا می‌کند.
  • افراد شاخصی از جریان اصلاح‌طلب تایید صلاحیت شدند که طبیعتاً مربوط به جریانی هستند که به دنبال تحریم انتخابات نبوده بلکه به دنبال حضور در عرصه انتخابات هستند.
  • اصولگرایان در حال رایزنی هستند اما هدف و عزم اصلی رسیدن به لیست واحد است چراکه موفقیت در لیست واحد است. در حقیقت لیست متفرق و تعدد لیست به صورت طبیعی به جبهه نیروهای انقلاب آسیب وارد می‌کند، منتها اینکه چه زمانی و به چه صورتی به لیست واحد برسند و یا اگر لیست‌های متعددی هستند، نقاط اشتراک زیاد باشد، اینها مباحثی هستند که هنوز زود است بتوان در مورد آنها قضاوت کرد.
  • اخبار همیشه هست و ظن و شایعه این موارد فراوان هستند. همیشه اختلاف‌نظرات و سلیقه‌ها در میان هر دو جناح بوده و این موارد با نزدیک شدن به زمان انتخابات حل شده و به این صورت نبود که از ۴۰ روز مانده به انتخابات مسائل روشن شود.
  • البته هنوز در حد مورد انتظار جامعه درگیر انتخابات نشده البته هنوز هیچ فضاسازی و تبلیغاتی در سطح شهرها مشاهده نمی‌کنیم که انتظار داشته باشیم که حواس مردم از گرفتاری‌ها و مشکلاتی که دارند و مسائل غزه و کرمان متوجه انتخابات شود.
  • وقتی فضای شهرها تغییر کند و در و دیوار شهر همگی انتخاباتی و دعوت به مشارکت باشد، فضا بسیار تغییر می‌کند اما در حال حاضر طبق نظرسنجی‌ها روند مشارکت رو به افزایش است به این معنی که تقریباً هر هفته نسبت به هفته قبل چند در صد به میزان مشارکت افزوده شود.
  • بنده فکر می‌کنم میزان مشارکت بیش از ۵۰ و ۵۵ درصد خواهد بود.

منبع: etemadonline-648382

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد