hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > میزان تحقق تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان به ۸۵ درصد رسید

میزان تحقق تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان به ۸۵ درصد رسید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از تحقق ۸۵ درصدی تعهد امسال استان در حوزه اشتغال خبر داد.

به گزارش رویدادایران به نقل از روابط‌عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ خلیل احمد سلامی بیان کرد: بر اساس آخرین داده‌های استخراج شده از سامانه رصد اشتغال، دستگاه‌های اجرایی استان تا امروز اطلاعات ۳۰ هزار و ۴۶۱ شاغل جدید را ثبت کردند که معادل ۸۵ درصد کل تعهد اشتغال امسال است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان در سال جاری متعهد به اشتغال‌زایی برای ۳۵ هزار و ۸۴۰ نفر است که بین شهرستانی و بین دستگاهی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تقسیم شده است.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان اضافه کرد: هامون، زهک، هیرمند، نیمروز، دلگان، زرآباد، مهرستان، قصرقند، بمپور، میرجاوه و کنارک از جمله شهرستان‌هایی هستند که زودتر از موعد علاوه بر تحقق کامل تعهد اشتغال خود، فراتر از آن را نیز به ثبت رساندند.

سلامی گفت: فرایند صحت سنجی آمار ثبت شده در سامانه رصد اشتغال به‌تناوب در حال انجام است و به‌صورت پیامکی، تلفنی و بازدید میدانی بر روی آنها نظارت می‌شود.

وی درباره تسهیلات پرداختی در حوزه مشاغل خانگی نیز افزود: یک هزار و ۴۴۶ طرح به بانک‌های عامل معرفی شد که از این تعداد، ۷۳۹ طرح تسهیلات دریافت کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اشتغال ایجادی امسال در حوزه مشاغل خانگی را ۴ هزار ۳۸۷ شاغل جدید بیان کرد و ادامه داد: از این تعداد، ۸۱۰ نفر از محل پرداخت تسهیلات و ۳ هزار و ۵۷۷ نفر از محل صدور مجوز شاغل شدند.

سلامی اظهار کرد: مشاغل خانگی ایجاد شده غالباً مربوط به جهاد کشاورزی، میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و صمت هستند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد