hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > افتتاح یا شروع عملیات 3 هزار میلیارد تومان پروژه در منطقه 6 شیراز

روایت امید منطقه شش شهرداری شیراز

افتتاح یا شروع عملیات 3 هزار میلیارد تومان پروژه در منطقه 6 شیراز

شهردار منطقه 6 شیراز اعلام کرد که در راستای گرامیداشت ایام الله دهه فجر امسال، بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه‌های مختلف، در این منطقه افتتاح شده یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

مسعود قادری در سلسله نشست‌های «روایت امید» حجم اعتباری پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی این منطقه را ۳ هزار میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد که در مجموع 13 پروژه در این منطقه آماده افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد بود که شامل 8 پروژه آماده بهره‌برداری و 5 پروژه آماده شروع عملیات اجرایی است.

به گفته قادری افتتاح ساختمان مدیریت بحران، فاز یک بیست متری مجاور کمربندی، تکمیل لوله گذاری خیابان تاکستان، ساماندهی آب‌های سطحی شهرک جوادیه، لوله گذاری گلدشت معالی آباد، احداث دو بوستان فرهنگ شهر و آفتاب شرقی و اصلاح هندسی معابر از جمله پروژه‌های قابل افتتاح در ایام الله دهه فجر امسال است.

وی همچنین در خصوص پروژه‌های آماده شروع عملیات اجرایی گفت: احداث مسیر دوچرخه سواری کوهستان به طول ۱۱ کیلومتر که ۶ کیلومتر آن در منطقه شش قرار دارد، سالن ورزشی ارکیده ویژه بانوان با مساحت ۶۰۰ متر مربع در شهرک منصور آباد شامل سالن توپی و غیر توپی، پیاده‌راه سازی و مناسب سازی بلوار شاهد، تملک و تعریض محدوده مسجد شهید دستغیب در بلوار شریعتی و ساخت سرویس‌های بهداشتی در محور فرهنگ شهر از جمله پروژه‌های قابل کلنگ زنی در این ایام می باشد.

شهردار منطقه شش شیراز با اشاره به اینکه احداث خیابان الگو در بلوار شاهد به طول ۲ کیلومتر اجرایی خواهد شد، گفت: در قالب این پروژه یک محور مناسب برای پیاده روی ایجاد و به پیاده راه سلامت و بلوار میرزای شیرازی متصل خواهد شد و در نهایت یک رینگ پیاده راه، ایجاد می‌شود.

او با اشاره به اینکه بهسازی و احیای کوچه پیاده‌راه شهید رمضانی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع در حال انجام است، یکی از پروژه‌های آماده برای سرمایه‌گذاری را باغ پرندگان ذکر و خاطرنشان کرد: انجام پروژه‌های لوله‌گذاری آب‌های سطحی در شهرک‌های جوادیه و پردیس در حال تکمیل است و از طرفی بهسازی رودخانه نهر اعظم نیز در دستور کار قرار دارد.

قادری یکی از اقدامات مد نظر شهرداری منطقه شش را تلاش برای رفع مشکلات ناشی از سد معبر در محدوده بلوار شهید رجایی(فرهنگ‌شهر) با همکاری مردم و همراهی و حمایت پلیس راهنمایی و رانندگی، ذکر و خاطرنشان کرد که این اقدام در ابتدا با فعالیت‌های فرهنگی و ارشادی و در نهایت با اعمال قانون اجرایی می‌شود.

 

تنها 856 هکتار باغ در محدوده قصردشت باقی مانده است

عضو ناظر شورای اسلامی در شهرداری منطقه 6 شیراز نیز با اشاره به اینکه ستادباغات باید یک کار تحلیلی در مورد رفع مشکل باغ‌ها انجام دهد، لزوم توجه جدی به بحث شناسایی و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حوزه باغ‌های قصردشت را متذکر شد.

مسعود زارعی با بیان اینکه در زمینه تشخیص ساخت و ساز مجاز از غیرمجاز نیازمند اقدامات اصولی و مشخص کردن نهاد مسئول هستیم، گفت: در حوزه اجرایی، وظایف مشخص است اما در حوزه تشخیص که اهمیت بسیار بیشتری دارد، نیازمند شفاف سازی بیشتر هستیم.

 زارعی با اشاره به قرارداشتن هفده کیلومتر از مسیر کمربندی شیراز در محدوده شهرداری منطقه شش، لزوم همکاری بین دستگاهی برای ایمن‌سازی این محور برای تردد پیاده و سواره را متذکر شد.

او با بیان اینکه منطقه شش، 2600 هکتار حریم دارد، بافت، حریم و مسیر کمربندی را از مهمترین ویژگی‌های این منطقه ذکر و بر لزوم داشتن برنامه‌ریزی برای این مسائل تاکید کرد.

عضو ناظر شورای شهر در شهرداری منطقه شش شیراز، با یادآوری اینکه از 3 هزار هکتار باغ محدوده قصردشت اکنون 856 هکتار باقی مانده است، تلاش مدیریت شهری برای ساماندهی و حفظ این میزان را متذکر شد و گفت: یکی از راهکارها، یکپارچه سازی با حفظ حق مالکانه و ایجاد یک شرکت سهامی با عضویت باغداران است.

زارعی همچنین از اجرایی شدن عملیات احداث یک تصفیه‌خانه لوکال مدرن فاضلاب با هدف تامین نیاز آبی باغ‌های قصردشت و کمک به حفظ و صیانت از آنها خبر داد و گفت: در منطقه شش 8 پروژه سرمایه‌گذاری مصوب شده است.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد