hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > نه من به لیست انتخاباتی روحانی می‌روم و نه در لیست من قرار می‌گیرد/ خواهش میکنم شورای نگهبان غیرصالحان و فتنه‌گران را تایید صلاحیت نکند/اصلاح‌طلبان خوش‌خیم را باید جذب کرد

نه من به لیست انتخاباتی روحانی می‌روم و نه در لیست من قرار می‌گیرد/ خواهش میکنم شورای نگهبان غیرصالحان و فتنه‌گران را تایید صلاحیت نکند/اصلاح‌طلبان خوش‌خیم را باید جذب کرد

محمدرضا باهنر گفت: ما از حزب اعتدال و توسعه خواستیم در انتخابات شرکت کنند و لیست دهند اما بنده که در لیست روحانی نمی‌روم، آقای روحانی هم به لیست من نمی‌آید. اگر اصلاح‌طلبان یک لیست قدرتمند داشته باشند، ما و تیپ بنده که 40 سال مهر اصول‌گرایی به پیشانی‌مان خورده با اینها ائتلاف نخواهیم کرد. دعوت ما برای رقابت بود نه ائتلاف.

روزنامه وطن‌ امروز با محمدرضا باهنر گفت‌وگوی انتخاباتی داشته است. 

به گزارش وطن امروز، بخش‌های مهم این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید: 

 

  • اخیرا خبرهایی شنیدیم که برخی جریان‌های تندرو و افراطی اصلاح‌طلبان گفته‌اند اگر موقعیتی پیدا کنیم، در انتخابات شرکت می‌کنیم که نکته خوبی است.
  • توقع و خواهش من از نهادهای نظارتی این است که یکسری اشخاص را که صالح نبوده و برانداز و فتنه‌گر هستند و قانون اساسی را قبول ندارند، تایید نکنند؛ طبیعی است در هیچ جای دنیا چنین افرادی را در مراکز قدرت و تصمیم‌گیری راه نمی‌دهند.
  • فعلا جریان‌های مختلف اصول‌گرایی با هم کل‌کل می‌کنند تا سهم‌شان در لیست بیشتر شود. جبهه پایداری هم گفته می‌خواهد لیست جداگانه ارائه کند. تحلیلم این است که اگر اصلاح‌طلبان به یک لیست واحد برسند، اصول‌گراها هم سهمیه‌بندی می‌کنند و لیست مشترک می‌دهند. 
  • ما از حزب اعتدال و توسعه خواستیم در انتخابات شرکت کنند و لیست دهند اما بنده که در لیست روحانی نمی‌روم، آقای روحانی هم به لیست من نمی‌آید. اگر اصلاح‌طلبان یک لیست قدرتمند داشته باشند، ما و تیپ بنده که 40 سال مهر اصول‌گرایی به پیشانی‌مان خورده با اینها ائتلاف نخواهیم کرد. دعوت ما برای رقابت بود نه ائتلاف.
  • ما یکسری اصلاح‌طلب خوش‌خیم و یکسری اصلاح‌طلب بدخیم داریم. یک عده هستند که به دنبال براندازی هستند و بر طبل تحریم انتخابات می‌کوبند. اینهایی که انتخابات را تحریم می‌کنند، در ساحت سیاست کشور جایی نخواهند داشت و نمی‌توانند به مراکز قدرت ورود کنند‌. از سوی دیگر باید اصلاح‌طلبان خوش‌خیم را جذب کرد تا میزان مشارکت هم بالا برود اما کسی که در مقابل نظام می‌ایستد باید با هسته سخت نظام روبه‌رو شود.

 

منبع: etemadonline-648240

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد