hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > ترکیه حالا یک سلاح بومی برای جنگ دارد

ترکیه حالا یک سلاح بومی برای جنگ دارد

آکسونگور، پهپاد تهاجمی ساخت ترکیه، توانست در آخرین آزمایش پروازی خود، به مدت ۴۱ ساعت در هوا بماند. این پهپاد در حال آماده‌سازی برای ماموریت‌های محلی و خارج از کشور است.

 پهپاد تهاجمی آکسونگور، با ظرفیت حمل بار ۷۵۰ کیلوگرمی در زمینه‌های نظارت، شناسایی و ماموریت‌های ضربتی به کار گرفته خواهد شد. برای اولین بار در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ بود که آکسونگور اولین پروازهای خود را انجام داد؛ در اکتبر همان سال، این پهپاد بخشی از فرماندهی نیروی دریایی ترکیه شد.

در مجموع با بیش از ۲۰ هزار ساعت پرواز، این پهپاد، توسط خود ترکیه در داخل کشور و خارج از کشور مورد استفاده قرار گرفته‌است و در طول سال‌ها توسعه به قابلیت‌های جدید مختلف مجهز شده‌است. همزمان با افزایش تعداد آکسونگورها، صادرات آن‌ها نیز از سوی ترکیه مدنظر قرار گرفته‌ شده‌است.

5974151 (1)

آکسونگور با ادغام موتور هوانوردی توربودیزل «TEI-PD۱۷۰» که توسط سرمایه‌گذاری مشترک TAI Engine Industry ترکیه توسعه یافته بود، به شکل نهایی خود رسید. در طول تست عملکرد، آکسونگور با موتور بومی داخل آن به ۴۱ ساعت رسید و رکورد پرواز را به نام خود ثبت کرد. پس از اتمام تمام آزمایشات، آکسونگور با موتور ساخت داخلی خود قرار است در سال ۲۰۲۴ به فهرست موجودی صنایع دفاع ترکیه اضافه شود.

آکسونگور نقش مهمی در ماموریت‌های شناسایی و حمله در هر شرایط آب و هوایی ایفا می‌کند و در عین حال به لجستیک مهمات کمک می‌کند.

منبع: خبر آنلاین

منبع: faradeed-171504

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد