hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مردم رعایت نکنند کرونا اوج می گیرد

مردم رعایت نکنند کرونا اوج می گیرد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه اکنون در مرحله مدیریت و کنترل بیماری کرونا هستیم گفت: اگر همکاری مردم نباشد و موارد بهداشتی رعایت نشود کرونا در یزد دوباره اوج می گیرد.

محمود نوری شادکام اظهار داشت: چنانچه همکاری مردم ادامه داشته باشد در زمان کوتاهی وارد فاز کنترل بیماری و سپس ریشه کن شدن آن خواهیم شد.

وی با بیان اینکه بر اساس تصمیم کمیته ملی مبارزه با کرونا، اجازه آغاز به کار صنف ‌های کم خطر و همچنین ادارات و بانک‌ها با دو سوم نیرو از روز گذشته داده شده است ادامه داد: این مهم با هدف جلوگیری از ایجاد اشکال در اشتغال و معیشت مردم و عدم بروز رکورد در کشور بوده و لازم است مردم همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و در خانه بمانند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر رعایت بهداشت فردی افزود: هم اکنون در پرتو حمایت و همراهی مردم در وضعیت مدیریت و کنترل بیماری قرار داریم و اگر این همراهی و همکاری ادامه داشته باشد در زمان کوتاهی وارد فاز کنترل بیماری و سپس ریشه کن شدن آن خواهیم بود.

نوری شادکام ادامه داد: شرط مهم رسیدن به این مسئله این است که مردم به این همراهی ادامه دهند و گرنه دوباره دچار مشکل و پیچیدگی خواهیم شد و به نقطه اول بازمی گردیم.

وی با تاکید بر لزوم رعایت فاصله مناسب با سایر افراد عنوان کرد: ما باید هر فرد خارج از منزل را آلوده تلقی کرده و فاصله دو متری با آن ها را رعایت کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خواستار استفاده اصناف و ادارت از تهویه مناسب شد و اظهار داشت: سومین مسئله هم شست و شوی مکرر دست ‌ها محسوب می ‌شود و نکته مهم هم عدم دست زدن به صورت پیش از شستن دست ‌ها است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک اظهار داشت: استفاده از ماسک بسیار مهم است چرا که در صورت استفاده از ماسک در صورت بیماری از انتقال به دیگر افراد جلوگیری کرده و اگر فرد مقابل بیمار باشد از انتقال بیماری به ما جلوگیری خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد