hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > تأیید رکود صنعت در شاخص تولید آذرماه

تأیید رکود صنعت در شاخص تولید آذرماه

مرکز پژوهش‌های مجلس گزارش شاخص‌های تولید و فروش صنایع بورسی را منتشر کرد.

فردای اقتصاد: در آذرماه سال ۱۴۰۲ شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی نسبت به ماه قبل، کاهش ۲/۱ درصدی و ۰/۴ درصدی داشته‌اند. طی آذرماه سال ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل، رشته‌فعالیت‌های «کاشی و سرامیک»، «خودرو و قطعات» و «سایر کانی غیرفلزی» بیشترین سهم را در افزایش شاخص تولید و رشته‌فعالیت‌های «تجهیزات برقی»، «محصولات فلزی به جز ماشین‌آلات و تجهیزات» و «غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر» بیشترین سهم را در کاهش شاخص تولید داشته‌اند.

طی سه‌ماهه منتهی به آذرماه سال ۱۴۰۲ رشد میانگین متحرک سه‌ماهه شاخص تولید کاهش ۵/۲ درصدی و شاخص فروش آن کاهش ۵/۶ درصدی را نشان می‌دهند. این به این معنی است که وضعیت تولید شرکت‌های بورسی در کل پاییز امسال ۵٫۲ درصد کمتر از پاییز سال گذشته بوده است و چنین وضعیتی در آمارهای فروش هم دیده می‌شود. بنابراین صنایع از وضعیت خودشان در فصل مشابه سال قبل به مقدار قابل توجهی عقب افتاده‌اند.

اما این آمار در واقع میانگین وضعیت پاییز است و نگاه به وضعیت صرف آذر نشان می‌دهد این ماه به طور خاص ماه بسیار بدی برای صنایع بوده است؛ در آذرماه سال ۱۴۰۲ شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل، به ترتیب کاهش ۱۱/۷ و ۱۱/۹ درصدی را تجربه کرده‌اند.

عملکرد ۹ ماهه سال جاری به ۹ ماهه سال قبل گویای رشد ۰/۲ درصدی شاخص تولید و کاهش ۱/۹ درصدی شاخص فروش صنعت است.

منبع: fardayeeghtesad-35542

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد