به گزارش اکوایران، در معاملات روز چهارشنبه بیستم دی ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 14 هزار و 590 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 170 هزار و 961 واحد رسید. رشد 14 هزار واحدی شاخص، بیشترین نرخ رشد در یک ماه اخیر است. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد 4 هزار و 683 واحدی در رقم 763 هزار و 211 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با رشد 68 واحدی به رقم 26 هزار و 275 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با  افزایش 821  واحد به سطح 140 هزار و 761 واحد رسید. 

ورود سرمایه به بورس

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار پس از 8 روز مثبت شد و 65 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد. 

امروز نماد نخریس همانند تمامی روزهای هفته اخیر بیشترین ورود پول حقیقی را داشت که ارزش آن 61 میلیارد تومان بود. پس از نخریس، نمادهای پارسان، فزر، وپترو، دی، کسرام و زنگان بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای نوری، فارس، وپاسار، شستا و خودرو تعلق داشت.

021020

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز پارسان، وبملت و فملی نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای کگل، کچاد و کساپا از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای فزر، حگهر و خاور بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای انتخاب، پخش و غصینو بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد وبملت بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و لپارس در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نخریس، کرومیت و زنگان بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروزارزش معاملات خرد سهام با افزایش 20 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 5 هزار و 873 میلیارد تومان رسید. 

نمادهای پرمعامله بورس تهران

در معاملات امروز نماد شپدیس بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 161 میلیارد تومان بود. 

پس از شپدیس، نخریس بیشترین ارزش معاملات را داشت و وبملت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد خودرو و ثفارس در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام وبملت با تعداد 445 میلیون و 926 هزار و 200 سهم در صدر قرار گرفته است. خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شگستر تعلق داشت. دو نماد شستا و وساخت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات چهارشنبه، 55 نماد صف خرید داشتند و 24 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 4 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 197 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با ریزش 75 درصدی به 46 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

021020