hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > ماجرای ابراز پشیمانی آیت‌الله هاشمی از اجباری کردن حجاب چه بود؟

ماجرای ابراز پشیمانی آیت‌الله هاشمی از اجباری کردن حجاب چه بود؟

حسین مرعشی، در گفتگویی از ابراز پشیمانی آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی از اجباری کردن حجاب در روزهای آخر عمرش صحبت کرده است.

به گزارش شبکه شرق، حسین مرعشی به مناسبت هفتمین سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی، ماجرای ابراز پشیمانی آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی از اجباری کردن حجاب در روزهای آخر عمرش را روایت کرده است.

حسین مرعشی گفت: در آخرین صحبت‌هایی که من از مرحوم آقای هاشمی شنیدم این بود که ایشان گفتند: «ما از ابتدا در دهه اول انقلاب اشتباه کردیم که حجاب اجباری را یک وظیفه برای حکومت تلقی کردیم. باید اجازه می‌دادیم که مردم و خانم‌ها با راهکارهای فرهنگی خودشان به انتخاب حجاب علاقه‌مند شوند.»

روزنامه «اعتماد» گفت‌و‌گویی با «حسین مرعشی» به مناسبت هفتمین سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی انجام داده است.

بخش‌های مهم این مطلب را در ادامه می‌خوانید:

* در دوره دوم آقای هاشمی یک عده فکر می‌کردند کشور به بن‌بست سیاسی می‌رسد و دنبال حاکمیت یکدست بودند. آقای هاشمی کمک کرد و با راه‌اندازی کارگزاران گام مهمی برداشت و مجلس پنجم متکثرتر از مجلس چهارم شد و قدرت یکپارچه اصولگرایان که در مجلس چهارم وجود داشت، در مجلس پنجم تکرار نشد. انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1376 در دوران ایشان شکل گرفت و منتج به ظهور آقای خاتمی و دولت اصلاحات شد. 

* در آخرین صحبت‌هایی که من از مرحوم آقای هاشمی شنیدم این بود که ایشان گفتند: «ما از ابتدا در دهه اول انقلاب اشتباه کردیم که حجاب اجباری را یک وظیفه برای حکومت تلقی کردیم. باید اجازه می‌دادیم که مردم و خانم‌ها با راهکارهای فرهنگی خودشان به انتخاب حجاب علاقه‌مند شوند.» به نظر من آقای هاشمی در این موضوع دیدگاه‌ها و تکلیف روشنی داشتند.

منبع: sharghdaily-913901

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد