hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > مصر سناریوهای اسرائیل برای آینده غزه را رَد کرد

مصر سناریوهای اسرائیل برای آینده غزه را رَد کرد

یک کارشناس مصری از مخالفت قاهره با سناریوهای رژیم صهیونیستی برای آینده غزه پس از جنگ خبر داد.

سمیر فرج، کارشناس نظامی مصر  در پی اعلام وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره طرح خود برای آینده غزه پس از جنگ تاکید کرد کرد که قاهره همه سناریوهای مرتبط با این موضوع را رد کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از الشروق،  این سرلشکر بازنشسته مصری توضیح داد که سناریوی اسرائیل از گروهی از کشورهای اروپایی به همراه مصر و یک کشور عربی دیگر می‌خواهد تا اداره غزه را در دست بگیرند، اما این موضوع با مخالفت قاطع مصر مواجه شده است. 

وی با اشاره به موافقت دولت آمریکا با دیدگاه مصر درباره اداره نواره غزه توسط تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: « آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پیشنهاد برگزاری انتخابات در غزه و کرانه باختری در چارچوب یک برنامه ۶ ماهه به منظور ورود رهبران جدید فلسطینی به صحنه سیاسی این کشور را ارائه کرده است». 

فرج افزود: «عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر پیشنهاد رئیس سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) را در سفر اخیر خود به قاهره مبنی بر به عهده گرفتن مدیریت دوره انتقالی غزه تا زمان برگزاری انتخابات فلسطین توسط مصر رد کرده است». 

 وی تصریح کرد: «السیسی طبق معمول با درایت کامل گفت که مصر در این موضوع دخالت نخواهد کرد و رهبری سیاسی مصر اصرار دارد که تشکیلات خودگردان فلسطین مدیریت آینده غزه پس از جنگ را به عهده بگیرد». 

«یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه برنامه‌های اسرائیل برای مرحله بعدی جنگ خود علیه غزه را فاش کرد.

منبع: etemadonline-647804

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد