hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > وزیر ارتباطات: بازگشایی سایت‌های فیلتر شده را از دبیر شورای عالی فضای مجازی پیگیری کنید

وزیر ارتباطات: بازگشایی سایت‌های فیلتر شده را از دبیر شورای عالی فضای مجازی پیگیری کنید

وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد که در مورد تغییر سیاست‌های بازگشایی سایت‌های فیلتر شده دبیر شورای عالی فضای مجازی باید پاسخگو باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (بیستم دی) در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوالی که وعده رئیس جمهوری در خصوص بازگشایی برخی پلتفرم‌ها به کجا رسیده است، اعلام کرد که این ماموریت به دبیر شورای عالی فضای مجازی سپرده شده است و از او این مسئله را پیگیری کنید.

عیسی زارع‌پور در این خصوص گفت: «این ماموریت را رئیس جمهوری به دبیر شورای عالی فضای مجازی سپرده‌اند و در حکم ایشان هم این بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی درج شده است، هر وقت ایشان را دیدید از او این مسئله را پیگیری کنید، البته ما هم در این زمینه پیگیر هستیم.»

به گزارش «فن‌زی» او در جمع خبرنگاران تاکید کرد که کارگروه رسیدگی به محتوای مجرمانه در دادستانی با ۱۲ عضو تشکیل شده که ۶ عضو آن نمایندگان دولت است و هر تصمیمی در این کارگروه به هفت رای نیاز دارد. به گفته او در این زمینه باید سازمان صداوسیما یا تبلیغات اسلامی هم در خصوص بازگشایی برخی سرویس‌ها همراهی کنند. با این توضیحات مشخص نیست که آیا در رای‌‌گیری برای بازگشایی پلتفرمی مانند گوگل‌پلی اعضای دولتی رای منفی صادر می‌کنند یا دیگر اعضای غیر دولتی.

زارع‌پور حداقل در یک سال گذشته بارها وعده رفع فیلتر از پلتفرم‌های مختلف مانند گوگل‌پلی، یوتیوب، کلاب‌هاوس و .. را داده است، اما تاکنون هیچ‌کدام از این وعده‌ها عملی نشده است. حالا امروز او آب پاکی را هم روی دست کاربران ریخته و گفته است به جز گوگل‌پلی او برای بازگشایی پیام‌رسان یا شبکه اجتماعی دیگری تلاش نمی‌کند، چرا که آنها باید به ایران پاسخگو باشند.

زارع‌پور در این مورد گفت:‌ «در مورد بعضی پلتفرم‌ها که در خصوص آنها می‌توان تجدید نظر کرد، در حال پیگیری هستیم، اما در مورد شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها تصمیم‌ها گرفته شده و تا وقتی که به ما پاسخ‌گو نباشند، امکان بازگشایی مجدد آنها وجود ندارد.» او ادامه داد: «در مورد برخی دیگر از پلتفرم‌ها مانند گوگل‌پلی تا به حال دوبار به کارگروه برده‌ایم، اما متاسفانه با بازگشایی آن مخالفت شده است، ولی باز هم این درخواست را به کارگروه فیلترینگ می‌برم.»

هیچ بسته‌ بلند مدتی حذف نشده است

همچنین او در ادامه در خصوص سوال دیگر خبرنگاران در مورد حذف برخی بسته‌های بلند‌مدت اینترنت از لیست فروش اپراتورهای تلفن‌همراه، این اتفاق را دروغی دانست که رسانه‌ها منتشر می‌کنند.

زارع‌پور در این مورد گفت:‌ «هیچ بسته بالای ۴ ماهی در ۱.۵ سال گذشته نداشته‌ایم که حالا بخواهد حذف شود. فقط بسته‌های جدید، قیمت بالا داشتند که برای بازنگری در قیمت به اپراتورها دستور داده‌ایم که آنها را از درگاه فروش خود حذف کنند. برخی رسانه‌ها خبر کذب حذف بسته‌های بلند‌ مدت را منتشر می‌کنند که صحت ندارد.»

وزیر ارتباطات دو هفته پیش وعده داده بود که در صورت قبول شرایط رگولاتوری از سوی اپراتورها دستور افزایش تعرفه اینترنت صادر می‌شود. به گفته او با قبول این شرایط دولت هم بسته‌ اینترنتی هدیه به کاربران اعطا خواهد کرد. حالا به گفته عیسی زارع‌پور ، ۳.۵ میلیون نفر برای دریافت بسته اینترنت رایگان ثبت ‌نام کرده‌اند. به گفته او امکان ثبت‌نام بسته اینترنت رایگان تا آخر ماه وجود دارد.

براساس اطلاع‌ رسانی قبلی این بسته رایگان ۱۰ گیگ است که ۵ گیگ آن برای مصرف داخلی و۵ گیگ آن برای مصرف اینترنت بین‌الملل در نظر گرفته شده است.

 

منبع: sharghdaily-913859

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد