hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > امکان استفاده از بتن اسفنجی در معابر عمومی شهر گرگان بررسی شد

در نشست معاون زیربنایی شهرداری گرگان با عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان:

امکان استفاده از بتن اسفنجی در معابر عمومی شهر گرگان بررسی شد

در نشست معاون زیربنایی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان با عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان، چگونگی و فرآیند امکان استفاده از بتن اسفنجی در معابر عمومی شهر گرگان  بررسی شد. 

بتن مُتخلخل ( یا بتن اسفنجی) قابلیت عبوردهی جریان آب را از خود دارد و قادر است آب باران را از سطح خودش عبور دهد. این اتفاق سبب افزایش منابع آب زیرزمینی و مانع از جاری شدن روان آب ها در سطح شهر می‌شود. 

در این نشست که با حضور مقداد صادقیان معاون زیربنایی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان، یاسین موسوی عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان و مدیران و کارشناسان مرتبط برگزار شد، مقرر شد طرح های اولیه به صورت آزمایشگاهی ساخته شود و بعد از رسیدن به طرح های بهینه و با بررسی مزایا و مسائل آن در قسمتی از مکان های مورد نظر شهر استفاده شود. 

بتن متخلخل ( بتن اسفنجی) بتنی است که بخشی از آن با حذف سنگ دانه، ریز دانه و یا ماسه ریز به وجود می آید. 

در این نشست علاوه بر  گفت و گو در مورد بتن متخلخل درباره اجرای بتن غلتکی و بتن رنگی نیز تبادل نظر بعمل آمد که از این میان استفاده از بتن متخلخل در معابر پیاده مورد تاکید قرار گرفت. 

در این نشست مشترک همچنین به منظور برقراری ارتباطات موثر مقرر شد که دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی گرگان از کارگاه های تولید پازل بتنی شهرداری گرگان بازدید داشته باشند. 


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد