hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > سورپرایز ایران‌خودرو در دهه فجر/ خودروی جدید عرضه می‌شود

سورپرایز ایران‌خودرو در دهه فجر/ خودروی جدید عرضه می‌شود

اقتصادنیوز : ایران خودرویی ها اولین محصول وارداتی خود را بهمن سال جاری روانه بازار می کنند.

به گزارش اقتصادنیوز، شاین مکس، اولین محصول وارداتی ایران خودرو، بهمن سال جاری به بازار عرضه خواهد کرد.

آبی های جاده مخصوص اولین خودروی وارداتی خود را از سبد محصولاتی شریک قدیمی خود یعنی دانگ فنگ انتخاب کردند.

این سدان چینی ازر مسیر سامانه یک÷ارچه فروش خودروهای وارداتی در دستری متقاضیان قرار گرفت و خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص برنامه ریزی کرده تا سری اول این محصول وارداتی خود را در دومین ماه از زمستان 1402 به متقاضیان واگذار کند.

آن طور که مدیران سامانه فروش خودروهای وارداتی اعلام کردند ایران خودرویی ها اجازه دارند هر دستگاه از این خودروی چینی را با قیمت یک میلیارد و 550 میلیون تومان برای متقاضیان فاکتور کنند.

این قیمت در واقع قیمت نهایی برای شاین مکس است و تمام هزینه های مرتبط با این خودرو مانند مالیات ارزش افزوده، عوارض های متعلقه و همچنین سایر هزینه های جانبی محاسبه شده است.

ایران خودرویی ها در حالی شاین مکس را به عنوان اولین خودروی وارداتی خود را ماه آینده روانه بازار می کند که سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی با محصول وارداتی رقیب ایران خودرو افتتاح شد.

چانگان CS 35 پلاس محصول وارداتی خودروسازی سایپا اولین خودرویی بود که پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی قرار گرفت. می توان گفت چراغ سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی  با این خودروی وارداتی نارنجی های جاده مخصوص روشن شد.

 شاین مکس ایران خودرو در بازار باید با محصولاتی مانند ریسپکت بهمن موتور، جک J7 کرمان موتور و آریزو 6 پرو مدیران خودرو رقابت کند. بررسی ها نشان می دهد این رقابت چندان ساده نخواهد بود.

قیمت یک میلیارد و 550 میلیون تومانی این خودرو در سامانه یکپارچه به احتمال بسیار زیاد با قیمت بازاری این خودرو فاصله خواهد داشت. این مساله در مراحل اولیه عرضه بیشتر به چشم بازار خواهد آمد. زیرا به طور معمول خودروهای جدید بازار که عرضه زیادی ندارند قیمت هایی را به خود می بینند که صاحبان آنها برایشان در نظر می گیرند. اما چنانچه روند عرضه زیاد شود قیمت های بازاری ناچار به کم کردن فاصله با قیمت این خودروها در زمان عرضه خود را نزدیک می کنند.

البته ایران خودرویی ها به طور مشخص اعلام نکردند در بهمن سال جاری چند دستگاه از این محصول برند دانگ فنگ را برای متقاضیان فاکتور می کنند اما پیش بینی می شود ایران خودرویی ها در کوتاه ترین زمان ممکن تعهد ایجاد شده برای شاین مکس را تحویل دهند تا امکان عرضه جدیدی را در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی به دست بیاورند.    

 

منبع: eghtesadnews-621125

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد