hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > به شهرهای شمالی با هواپیما سفر کنیم یا قطار

به شهرهای شمالی با هواپیما سفر کنیم یا قطار

کمتر کسی را می‌توان یافت که حداقل 2 یا 3 بار به شهرهای شمالی کشور نرفته باشد. جنگل‌های سرسبز، آب‌وهوای مطبوع و سواحل زیبای دریای خزر از جاذبه‌های اصلی مسافران شمال است. راه‌های مختلفی برای سفر به شهرهای شمالی وجود دارد، مانند خرید بلیط قطار یا بلیط هواپیما. اگر قصد سفر به شمال را دارید و نمی‌توانید بین بلیط قطار یا هواپیما تصمیم بگیرید، این مطلب را بخوانید تا با مزایا و معایب هر کدام آشنا شوید و آگاهانه انتخاب کنید.

چه کسی باید با قطار سفر کند؟

 

بسته به شهر محل سکونت شما، انواع مختلفی از قطارها مانند اتوبوس یا کوپه توسط شرکت‌های راه‌آهن مختلف خدمات ارائه می‌کنند. با این حال اگر شرایط زیر را دارید سفر با قطار به شمال برای شما بهترین روش است.

 

۱) اگر از وقت‌گذاشتن برای تماشای از جاذبه‌های دیدنی در طول مسیر، مانند جنگل ها و شالیزارهای برنج لذت می‌برید، سفر با قطار و خرید بلیط قطار برای شما مناسب‌تر است.

۲) اگر از زمانی که برای طی‌کردن مسیر سفر صرف می‌شود، به‌اندازه تجربه سفر لذت می‌برید و دوست دارید با همسفران معاشرت کنید، قطار این فرصت را فراهم می‌کند.

۳) چنانچه به دنبال امکانات و خدمات بهتر با هزینه کمتر هستید، می‌توانید بلیط قطار ۴ یا ۵ ستاره را انتخاب کنید. با این حال، به‌خاطر داشته باشید که ممکن است بتوانید بلیط هواپیما کلاس اکونومی را با قیمتی مشابه تهیه کنید.

۴) اگر ترس از پرواز یا ارتفاع دارید، سفر با قطار ممکن است گزینه راحت‌تری برای شما باشد.

۵) اگر روش حمل‌ونقلی را ترجیح می‌دهید که بتوانید در طول سفر در آن جابه‌جا شوید یا از رستوران استفاده کنید، قطار بهترین راه است.

 

معایب سفر با قطار به شهرهای شمالی

سفر با قطار به شهرهای شمالی، خالی از عیب نیست. ممکن است برخی از افراد سفر با هواپیما را به دلیل مشکلات قطار ارجح بدانند. در ادامه بیشتر شرح خواهیم داد.

۱) چنانچه می‌خواهید به سرعت به مقصد خود در شمال برسید، سفر با قطار بهترین انتخاب نیست.

۲) اگر تنها سفرکردن را ترجیح می‌دهید و برای حریم خصوصی ارزش قائل هستید، ممکن است ساعت‌ها گذراندن با غریبه‌ها در قطار ایده‌آل نباشد.

 

چه کسی باید با هواپیما سفر کند؟

افرادی که شرایط زیر را دارند، بهتر است برای سفر به شهرهای شمالی، از هواپیما استفاده کنند:

۱)اگر به دنبال راهی سریع برای رسیدن به مقصد خود در شمال هستید، خرید بلیط هواپیما انتخاب مناسبی است.

۲) اگر سفر با هواپیما برای شما جذاب است و از تماشای منظره پنجره هواپیما لذت می‌برید، پس پرواز برای شما مناسب است.

۳) اگر چند ساعت نشستن و حرکت‌نکردن شما را آزار نمی‌دهد، سفر با هواپیما را در نظر بگیرید.

۴) اگر هزینه‌های بیشتر خرید بلیط سفر هوایی برای شما مهم نیست، انتخاب بلیط هواپیما به جای بلیط قطار شما را سریع‌تر به مقصد می‌رساند.

22222

 

مضرات سفر با هواپیما

سفر با هواپیما به شهرهای شمالی کشور به معنای از دست‌دادن چشم اندازهای سرسبز در طول مسیر است. تأخیر، گم شدن احتمالی چمدان و محدودیت مجاز چمدان از دیگر نکات منفی هستند. اگرچه هواپیماها سریع‌تر از قطارها هستند، محدودیت حرکت در طول پرواز ممکن است ناخوشایند باشد. علاوه بر این، پروازهای داخلی اغلب گزینه‌های محدودی در کلاس بلیط ارائه می‌دهند که معمولاً به کلاس اکونومی محدود می‌شود. علاوه بر این، بلیط هواپیما معمولاً دارای قیمت بالاتری نسبت به قطار است.

 

مسیرهای ریلی شمال کشور

مسیر قطارها به شهرهای شمالی از تنوع زیادی برخوردار است. تقریباً تمام شهرهای مهم شمال کشور دارای ایستگاه‌های راه‌آهن اختصاصی هستند. در ادامه در مورد انواع مسیرهای ریلی شهرهای مختلف شمال توضیح خواهیم داد.

 

مسیر ریلی رشت

سفر به رشت با قطار یک روش فوق‌العاده برای جلوگیری از ازدحام ترافیک است. رشت یکی از جذاب‌ترین شهرهای ایران با مناظر زیبا و جاذبه‌های فرهنگی غنی خود در انتظار مسافران است. همچنین قطار قبل از رسیدن به رشت در ایستگاه‌های کرج و قزوین توقف می‌کند.

 

قطارهای حومه‌ای شمال

بیایید در مورد خدمات ریلی حومه‌ای فوق‌العاده در راه‌آهن شمال صحبت کنیم. آیا می‌دانستید در استان‌های مازندران و گلستان خط ریلی تخصصی برای قطارهای حومه‌ای وجود دارد؟ این سرویس در درجه اول مسافران را از حومه‌های شهرهای شلوغ به مراکز شهری بزرگ‌تر مانند تهران جابه‌جا می‌کند.

خط راه‌آهن حومه‌ای شمال از پل سفید، زیراب، شیرگاه، قائم شهر، ساری، نکا، بهشهر، گلوگاه، بندر گز، بندر ترکمن و سبز دشت می‌گذرد و در نهایت به گرگان می‌رسد. این مسیر به‌صورت معکوس نیز انجام می‌شود و روزانه مسافران را از گرگان به پل سفید جابه‌جا می‌کند.

 

سفر به ساری با قطار

ساری، مرکز شلوغ استان مازندران، هم زیبایی‌های طبیعی و هم بناهای تاریخی را ارائه می‌دهد. چه سفر شما به شهرهای شمالی برای تماشای مقاصد گردشگری باشد و چه کاری یا اداری، سفر با قطار از تهران به ساری بسیار لذت‌بخش است. ایستگاه راه‌آهن ساری که در انتهای بلوار ارتش قرار دارد، به‌عنوان محور مرکزی حمل‌ونقل عمل می‌کند. شرکت رجا معمولاً حمل‌ونقل به ساری را انجام می‌دهد.

 

مسیر ریلی سوادکوه

هنگام سفر به سوادکوه، راه‌آهن تاریخی ورسک و پل زیبای ورسک از جاذبه‌های قابل توجه است. در طول مسیر مسافران می‌توانند از تماشای مناظر خیره‌کننده رشته کوه البرز و فضای سبز لذت ببرند.

در سوادکوه شهرهای زیرآب، پل سفید و شیرگاه از ایستگاه‌های راه‌آهن بهره‌مند هستند. ایستگاه راه‌آهن شیرگاه به‌خاطر مناظر زیبایش مشهور است و مسافرانی را که می‌خواهند زیبایی‌های طبیعی آن را تجربه کنند، جذب می‌کند.

333

 

سفر با قطار به گرگان

در نهایت گرگان مرکز استان گلستان با زیبایی‌های طبیعی، موزه‌ها و مکان‌های تاریخی پذیرای مسافران است. گرگان با دو شاخه راه‌آهن که مسیر را بعد از بندر ترکمن تقسیم می‌کند، نوید سفری خاطره‌انگیز با قطار با جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوان را می‌دهد. شرکت راه‌آهن رجا سفرهایی را به این منطقه تماشایی ترتیب می‌دهد.

 

کلام آخر

سفر به شهرهای شمالی کشور همیشه جذابیت و ویژگی‌های خاص خودش را دارد. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند با ماشین شخصی خود به شمال سفر کنند. با وجود این، برخی دیگر از افراد نیز برای سفر به شمال قطار یا هواپیما را ترجیح می‌دهند. در این مقاله سعی کردیم موضوع سفر به شمال با قطار یا هواپیما را بررسی کنیم. اینکه کدام گزینه را برای سفر انتخاب می‌کنید، به ترجیحات و شرایط شما بستگی دارد.

 

منبع: sharghdaily-913722

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد