hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > روسیه: احتمال فروپاشی دولت آلمان وجود دارد

روسیه: احتمال فروپاشی دولت آلمان وجود دارد

رئیس‌جمهور پیشین روسیه گفت: اعتراضات گسترده در آلمان، صدراعظم این کشور اروپایی را در معرض خطر برکناری قرار داده است.

به گزارش شبکه شرق، رئیس‌جمهور پیشین روسیه دیمیتری مدودف می‌گوید که اعتراضات گسترده در آلمان گواهی بر نادرست بودن اولویت‌های بودجه‌ای برلین است که می‌تواند به سرنگونی دولت آلمان منجر شود.

 رئیس‌جمهور پیشین روسیه دیمیتری مدودف روز گذشته (دوشنبه) تصریح کرد که اعتراضات گسترده در آلمان، صدراعظم این کشور اروپایی را در معرض خطر برکناری قرار داده است.

طبق گزارش راشاتودی، اعتصاب‌های سراسری یک هفته‌ایی از روز گذشته (دوشنبه) در سراسر آلمان آغاز شد. کشاورزان آلمان می‌گویند که تصمیم دولت برای قطع یارانه‌‌های گازوئیل و معافیت مالیاتی برای بخش کشاورزی، بسیاری از آن‌ها را به سوی بیکاری سوق می‌دهد.

 

مدودف که هم‌اکنون بعنوان معاون رئیس شورای امنیت روسیه فعالیت دارد در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت که کمبود بودجه برلین، نتیجه مستقیم «هزینه‌های نجومی» است که این کشور در اوکراین صرف می‌کند.

وی در ادامه افزود که برلین در حال حاضر با سلاح مورد استفاده اوکراین روبرو است که در قالب تظاهرات ضددولتی نمود پیدا کرده است و این تظاهرات قابلیت خلع شولتز از قدرت را دارد.

آلمان از کمک‌کنندگان اصلی به کی‌یف در جنگ با مسکو است و طبق گفته وزیر دارایی آلمان نیمی از کل کمک‌های اتحادیه اروپا به اوکراین از سوی برلین است. موسسه اقتصاد جهانی کی‌یل (IFW) برآورد کرده است که کمک‌های آلمان به اوکراین معادل ۲۳ میلیارد دلار بوده است که این مبلغ شامل هزینه میزبانی از پناهجویان اوکراینی نیز می‌شود.

طبق جدید‌ترین نظرسنجی‌ موسسه (INSA) که روزنامه بیلد منتشر کرده است، ۶۴ درصد از رأی‌دهندگان آلمانی بر این باورند که شولتز باید استعفا دهد و وزیر دفاع آلمان بوریس پیستوریوس جایگزین او شود.

 

منبع: sharghdaily-913715

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد