hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > تحقق بخشیدن به منویات رهبر معظم انقلاب در ایجاد تمدن نوین اسلامی

رئیس مرکز اسلامی گلستان:

تحقق بخشیدن به منویات رهبر معظم انقلاب در ایجاد تمدن نوین اسلامی

رئیس مرکز اسلامی گلستان اظهار کرد: تحقق بخشیدن به منویات رهبر معظم انقلاب در ایجاد تمدن نوین اسلامی را از اهداف این همایش بیان کرد و افزود: بر اساس فرمایشات معظم له راه رسیدن به تمدن اسلامی چیزی جز وحدت شیعه و سنی نیست.

حجت الاسلام دیلم افزود: اولین همایش ملی «نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی» در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۱۹ و ۲۰ دی) با حضور اندیشمندان و شخصیت های برجسته و علمی امامیه، احناف و شوافع در جامعه المصطفی العالمیه گرگان برگزار می شود.

وی ادامه داد: همه مذاهب اسلامی باید دست به دست هم دهند تا منویات مقام معظم رهبری محقق شود و با وحدت، همدلی و تقریب مذاهب اسلامی به این مهم دست یابیم.

حجت الاسلام دیلم با بیان اینکه در این همایش سه کمیسیون کلام، فقه و زنان برگزار می شود، گفت: در کمسیون کلام، شبهات آتئیسم ها و خدا ناباوران مطرح می شود.

وی افزود: در کمیسیون فقه، جایگاه و شرایط حاکم و روابط متقابل حاکم و مردم و اذن حاکم و نماینده حاکم در نماز جمعه و عیدین مطرح  و در کمیسیون بانوان نیز زیست عفیفانه و حجاب و عفاف با نگاه به تمدن نوین اسلامی و راهکارها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: مراسم افتتاحیه این همایش ملی ساعت ٩ صبح فردا (سه شنبه ١٩ دی) با حضور مهمانانی از استان های آذربایجان غربی، کرمانشاه، قم، تهران، مازندران، کردستان و گلستان آغاز می شود.

وی افزود: در نوبت صبح این همایش چهار نفر از بانوان و علمای شیعه و سنی، دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور، دبیر علمی همایش، نماینده ولی فقیه در گلستان و  در نوبت عصر معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری و استاندار سخنرانی خواهند کرد.

حجت الاسلام دیلم گفت: از ساعت ١۴ و ٣٠ تا ٢٠ شب روز اول همایش و از ساعت هشت تا ١٠ صبح روز (چهارشنبه ٢٠ دی) نیز سه کمیسیون فقه، کلام و زنان برگزار می شود.

وی افزود: مراسم اختتامیه اولین همایش ملی نقش تقریب مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی نیز حجت الاسلام خاموشی، رئیس اوقاف و امور خیریه کشور سخنرانی خواهد کرد.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد