hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > نجات پسر 14ساله از چنگ آدم‌ربایان هرمی

نجات پسر 14ساله از چنگ آدم‌ربایان هرمی

دو عضو یک شرکت هرمی که پسری نوجوان را گروگان گرفته بودند، دستگیر شدند.

تحقیقات برای پیدا کردن پسر ۱۴ساله مفقودشده به کشف شبکه‌‌ای هرمی منجر شد که با آدم‌ربایی، زیرشاخه‌های خود را گسترش می‌دادند.

به گزارش سایت جنایی، چندی پیش مردی با مراجعه به دادسرای امور جنایی تهران از مفقود شدن پسر ۱۴ساله خود خبر داد. پس از طرح شکایت، پرونده به دادیار یکم این دادسرا ارجاع و تحقیقات برای یافتن پسر ناپدیدشده آغاز شد.

شاکی وقتی در برابر دادیار جنایی قرار گرفت، گفت: پسر نوجوانم برای پیدا کردن کار از خانه خارج شد؛ اما دیگر برنگشت. بعد از مدتی افرادی با من تماس گرفتند و گفتند موضوع را به پلیس اطلاع ندهم. آنها ضمن تهدید، خواستند سه هزار دلار به‌شان بدهم تا پسرم را آزاد کنند.

کارآگاهان پلیس وقتی تحقیقات را آغاز کردند ابتدا به خانواده پسر نوجوان آموزش‌ دادند که چگونه با آدم‌ربایان صحبت کنند. در عین حال با هماهنگی پلیس این خانواده ۳۰ میلیون تومان فراهم کردند. بعد از آن در حالی که همه چیز تحت کنترل پلیس بود پدر پسر ربوده‌شده سر قرار رفت.

به این ترتیب یکی از افرادی که به نظر می‌رسید در ماجرای گروگانگیری دخیل است در محل تحویل گرفتن پول دستگیر شد. فرد دستگیرشده با وجود اینکه در اظهارات اولیه سعی داشت حقایق را انکار کند، مجبور به اعتراف شد و گفت: پسر گروگان گرفته‌شده، دو کوچه پایین‌تر پیش همدستم است.

او همچنین ادامه داد: من و دوستم 6 ماه بود که دنبال کار بودیم و به هر دری می‌زدیم کار پیدا کنیم. در نهایت ماه قبل یک آگهی جذب را دیدیم که به نظر می‌رسید مورد مناسبی است. وقتی به آدرسی که داده بودند رفتیم، آنها ما را گروگان گرفتند. آن موقع بود که فهمیدیم یک شرکت هرمی است که تحت عنوان استخدام افراد را مجبور می‌کنند پول به آنها بدهند و بعد هم زیرشاخه‌هایی برای خود جذب کنند. ما هم شروع کردیم و افرادی را که دنبال کار بودند، طعمه قرار دادیم.

در پی این اظهارات متهم، همدست او نیز دستگیر و پسر نوجوان آزاد شد. در حال حاضر نیز تحقیقات ادامه دارد تا دیگر افراد دخیل در این گروگانگیری هرمی شناسایی و دستگیر شوند

 

منبع: etemadonline-647593

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد