hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > خودروهای بی‌کیفیت، مانع صادرات ۵۰ میلیون لیتری بنزین

خودروهای بی‌کیفیت، مانع صادرات ۵۰ میلیون لیتری بنزین

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران می‌گوید: خودرو‌های تولید داخل، روزانه ۵۰ میلیون لیتر اضافه مصرف بنزین دارند.

به گزارش شبکه شرق، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: اگر خودرو‌های کشور با استاندارد بین‌المللی تولید می‌شد، مصرف بنزین به ۶۰ میلیون لیتر در روز کاهش می‌یافت و می‌توانستیم روزانه ۵۰ میلیون لیتر صادرات داشته باشیم.

جلیل سالاری با اشاره لزوم ایجاد تنوع در سبد سوخت کشور، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که باید به سمت تنوع سبد سوختی حرکت کنیم؛ در حال حاضر نزدیک به ۳۵ میلیون لیتر ظرفیت CNG در کشور وجود دارد که باید از آن استفاده کرد.

او افزود: ناوگان حمل نقل عمومی هم فرسوده شده و مصرف آن بالا است؛ همچنین بررسی پیمایش کارت‌های سوخت نشان می‌دهد مصرف سوخت خودرو‌های جدید بالاست و می‌توان با استفاده از ظرفیت سی‌ان‌جی بخشی از ناترازی بنزین را برطرف کرد.

معاون وزیر نفت ادامه داد: کیت‌های نسل ۵ خودرو‌های دوگانه‌سوز دارای راندمان و شتاب بالا و مصرف پایین هستند که در حال حاضر در کشور تولید می‌شود؛ از طرفی مصرف خودرو‌های کشور نسبت به میانگین جهانی بالا است و با استاندار‌های بین‌المللی فاصله زیادی داریم.

سالاری گفت: سالانه ۲ میلیون خودرو به تعداد خودرو‌های کشور اضافه می‌شود که معادل ۵ تا ۶ میلیون لیتر به مصرف بنزین اضافه می‌کند. این عدد معادل تولید یک روز پالایشگاه تهران است؛ لذا باید به سمت بهینه‌سازی مصرف سوخت، بهسازی و نوسازی ناوگان عمومی و جاده‌ای حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه باید به سمت تولید خودرو مطابق با استاندارد‌های بین‌المللی حرکت کنیم، بیان کرد: مصرف بنزین در کشور به صورت میانگین برابر با ۱۱۶ میلیون لیتر در روز است که اگر خودرو‌ها با استاندارد بین‌المللی در کشور تولید می‌شد، مصرف بنزین در کشور ۶۰ میلیون لیتر در روز بود و می‌توانستیم ۵۰ میلیون لیتر در روز صادرات داشته باشیم.

 

منبع: sharghdaily-913460

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد