hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > پویش ملی "ایران سرسبز، ایران قوی" در مدارس فارس شروع شد

پویش ملی "ایران سرسبز، ایران قوی" در مدارس فارس شروع شد

طی آئینی و با کاشت درخت در دبستان شهید محمد کشاورز، پویش ملی "ایران سرسبز؛ ایران قوی" در سطح مدارس استان فارس آغاز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در این آئین گفت: پویش ملی ایران سرسبز، ایران قوی در قالب طرح شهید مرادی یک طرح چهار ساله است و در سال نخست قرار است تعداد سیصد هزار نهال رایگان در اختیار دانش آموزان و فرهنگیان قرار می گیرد تا در نقاط مختلف بکارند.

محمدخلیل عسکری افزود: در دنیا ۱۳ اقلیم آب و هوایی وجود دارد که ۱۱ نوع آن در ایران است لذا این نشان از ظرفیت بالای کشور ما دارد. بنابراین گاهی اوقات در حالی که در نقطه ای از کشور سرما و یخبندان پدیده غالب است در جایی دیگر این سرزمین کشاورزان در هوایی گرم مشغول برداشت محصولات کشاورزی هستند.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل اثرگذار بر زیباتر شدن زندگی، وجود درختان و فضای سبز است؛ گفت: مهمتر از کاشت درخت، موضوع مراقبت از درخت است لذا فرهنگ مراقبت از محیط زیست باید در جامعه بیش از پیش نهادینه شود امسال با همکاری سازمان های مربوطه وطرح کاشت درخت در دستور کار است و آموزش و پرورش با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان طرح شهید مرادی را در مدارس اجرایی کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: شهید مرادی ۵۰ سال قبل از منابع طبیعی محافظت می کرد و در ادامه با حضور در جبهه های جنگ حق علیه باطل به فیض شهادت نائل آمد.

وی ادامه داد: همه ادارات و سازمان ها، آموزش وپرورش را ازخودشان بدانند واین نهاد در کنار سایر نهادها مسائل مربوط به مردم را پیگیری می کند.

عسکری گفت: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه فرهنگی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب که فرمودند:((هر ایرانی مسئولیت کاشت و پرورش سه نهال را بر عهده داشته باشد)) کار آموزش تولید، کاشت و مراقبت درختان را توسط دانش اموزان و فرهنگیان برعهده خواهد گرفت.

وی ادامه داد: طرح ملی شهید مرادی یک طرح چهار ساله است و در سال نخست قرار است تعداد سیصد هزار نهال در اختیار معلمان و دانش آموزان استان قرار گیرد تا در مدرسه، منزل و باغچه غرس کنند و از آن مراقبت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: این طرح مردمی در تمامی مقاطع تحصیلی اجرایی می شود و آموزش و پرورش مصمم است این فرمان رهبری را در کنار سایر نهاد ها اجرا کند.

به گزارش رویداد ایران، این طرح با همکاری ادارات ‌کل آموزش و پرورش و منابع طبیعی فارس اجرایی شده است.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد