hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > بانک‌های متخلف جریمه می‌شوند

بانک‌های متخلف جریمه می‌شوند

در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن که ۵۵۰ میلیون تومان است، سیاست‌گذار بانک مرکزی است که در این بین، باید تمامی بانک‌ها را در حوزه پرداخت تسهیلات پای کار آورد.

به گزارش شبکه شرق، کارشناس مسکن گفت: درحال حاضر روند همکاری برخی از بانک‌های دولتی در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن مناسب بوده، اما با بانک‌های متخلف برخورد می‌شود.

 ایرج رهبر، کارشناس مسکن گفت: درحال حاضر، روند ساخت مسکن در استان تهران در قالب اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار خوب در حال اجرا است و میانگین قیمت این پروژه‌ها که از سال ۱۴۰۰ در قالب مسکن ملی به انبوه سازان واگذار شده به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد.

او می‌گوید: روند اجرا و تسریع در ساخت این پروژه‌ها منوط به تزریق منابع مالی است که در این بخش خوشبختانه همکاری بانک‌های دولتی از جمله مسکن، ملی، صادرات و تجارت خوب بوده، اما به نظر می‌رسد که همکاری سایر بانک‌ها از جمله بخش خصوصی در این زمینه چندان مناسب نبوده است.

رهبر اظهار کرد: در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن که ۵۵۰ میلیون تومان است، سیاست‌گذار بانک مرکزی است که در این بین، باید تمامی بانک‌ها را در حوزه پرداخت تسهیلات پای کار آورد، اما متاسفانه در حال حاضر شاهد آن هستیم که در این بین چندان بانک‌های خصوصی همکاری نمی‌کند که در چنین شرایطی باید طبق قانون و طبق برنامه هفتم از اعتبارات این بانک‌ها کاسته و به اعتبارات سایر بانک‌ها اضافه شود.

کارشناس مسکن بیان کرد:  در چنین شرایطی باید بانک مرکزی جرائمی جهت افزایش همکاری بانک‌ها و ترغیب آن‌ها برای پرداخت بیشتر تسهیلات فراهم کند تا زمینه برای افزایش سرعت اجرای طرح‌ها بیشتر شود.

منبع: sharghdaily-913213

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد