hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > زنان بیشترین درصد احساس استرس و اضطراب ناشی از کرونا را دارند

زنان بیشترین درصد احساس استرس و اضطراب ناشی از کرونا را دارند

دبیر کمیته روانی، اجتماعی ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در استان ایلام گفت:زنان بیشترین درصد احساس استرس و اضطراب ناشی از کرونا در تماس با صدای مشاور بهزستی را دارند.
زهرا همتی اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا در ابتدای اسفندماه پارسال تا کنون کارشناسان مرکز صدای مشاور (1480) این اداره کل به بیش از 200 تماس افراد که دارای اضطراب زیاد ناشی از شیوع این بیماری بودند، پاسخ داده‌اند.
وی با بیان اینکه عمده این افراد زن بوده‌اند، افزود: از این شمار تماس گیرنده، زنان بیشترین درصد را تشکیل داده‌اند.
همتی محدوده سنی این تماس گیرندگان را 25 تا 55 سال عنوان کرد و اظهار کرد: این افراد دارای اضطراب با درجه زیاد بود که از طریق کارشناسان این مرکز، مشاوره‌های لازم دریافت کرده‌اند.
همتی محدوده سنی این تماس گیرندگان را 25 تا 55 سال عنوان کرد و اظهار کرد: این افراد دارای اضطراب با درجه زیاد بود که از طریق کارشناسان این مرکز، مشاوره‌های لازم دریافت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه بیشتر تماس‌ها به خاطر استرس ناشی از کرونا بوده است عنوان کرد: در یک نگاه کلی و اجمالی که نشأت گرفته از نظرات کارشناسان و مشاورین این اداره کل است می‌توان گفت که کرونا باعث شده مردم نسبت به اسفند ماه گذشته  بیشتر احساس استرس و اضطراب کنند. 
مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: همچنین مشکلات و مسائل روانشناختی کودکان، نوجوانان و مشاجرات زناشویی در خانواده‌ها نسبت به قبل از کرونا افزایش یافته است.
همتی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، بیشتر مشکلات خانواده با کودکان خود در دوران قرنطینه خانگی، در مورد سرگرم کردن آنها، انجام تکالیف درسی و وابستگی به والدین بوده است.
وی گفت: بخش دیگری از مسائل روانشناختی خانواده‌ها در دوران قرنطیه خانگی مربوط به متقاعدسازی نوجوانان و جوانان برای ماندن در خانه بوده که عمده مسائل و مشکلات نوجوان خشم و پرخاشگری در این دوران بوده است.
دبیر کمیته روانی، اجتماعی ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در استان ایلام افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده حدود 20 درصد از مشکلات روانشناختی خانواده‌ها در دوران قرنطینه خانگی مربوط به مشاجرات زناشویی بوده که با توجه به آمار جهانی میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در میان مردان، می‌توان عمده مشکلات خانواده ها را مربو‌ط به متقاعدسازی مردان جهت رعایت نکات بهداشتی دانست.
مدیرکل بهزیستی استان ایلام مشکلات اقتصادی و تأمین معیشت در خانواده‌ها، استرس بسیار بالا و سوءتعبیر علایم جسمانی و تغییرات در زمان و میزان خواب افراد را از دیگر مشکلات در بین خانواده‌ها در ایام قرنطینه عنوان کرد و‌ گفت: خودبیمارانگاری و استرس بالا در زمینه ابتلای به ویروس کرونا سبب شده 200 نفر در استان به مشاوره تخصصی ارجاع داده شوند.
مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به افزایش زمان فعالیت مرکز صدای مشاور ایلام برای کاهش استرس کرونا بین مردم، بیان کرد: به منظور خدمات رسانی هرچه بیشتر به مردم و کاهش اضطراب و استرس ناشی از ویروس کرونا مدت زمان فعالیت مرکز صدای مشاور این سازمان به ساعت 22 افزایش یافته است.
همتی اظهار کرد: عموم مردم از سراسر استان می‌توانند با تماس رایگان با خط مشاوره تلفنی «1480» خدمات مشاوره و روانشناختی مورد نیاز دریافت کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد