hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > سومین جلسه شورای مهارت استان گلستان برگزار شد

سومین جلسه شورای مهارت استان گلستان برگزار شد

سومین شورای مهارت استان گلستان با حضور دهنوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان، حمزه کرایلو مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، وفایی مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اشتغال استانداری و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و رئیس کانون انجمن صنفی آموزشگاه های آزاد استان در سالن شهید باهنر استانداری گلستان برگزار شد.

 دهنوی معاون امور هماهنگی استانداری گلستان ضمن تقدیر و تشکر از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و  همکاری دستگاه های اجرایی استان در برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت در استان، گفت: استان گلستان دارای ظرفیت های زیادی در بخش های مختلف است و امید دارم با هم افزایی دستگاه های اجرایی و تلاش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، میزبان شایسته ی کشورها در برگزاری مسابقات بین المللی دوستانه مهارت در سال آینده باشیم.

وی افزود: یکی از خدمات ارزنده و ارزشمند در دولت سیزدهم، تصویب الزام ارائه گواهینامه مهارت و گذراندن دوره های مهارتی برای افراد جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی است.

دهنوی همچنین بیان کرد: نگاه استان، حمایت از بخش خصوصی است و هدف گذاری توسعه بخش خصوصی در آموزش های فنی و حرفه ای با مصوبه ارائه 60 درصد آموزش ها توسط آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد و واگذاری کارگاه های آموزشی بخش دولتی به آموزشگاه های آزاد نمونه هایی از این حمایت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان تصریح کرد: منابع خوبی را در استان در حوزه ارائه تسهیلات به آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد استان با هدف توسعه و ارتقاء کیفیت آموزش های مهارتی مشخص شده است که با نظارت دستگاه اجرایی این روند اجرا خواهد شد.

وی در بخشی دیگر گفت: سامانه جست‌وجوی شغل با هدف کاهش زمان و هزینه‌های جست‌وجوی شغل به طور جدی در استان پیگیری می شود که می تواند کمک شایانی به فضای اشتغال استان داشته باشد.

کرایلو مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان در ابتدای جلسه گفت: با توجه به مصوبات جلسات قبل شورای مهارت، ایجاد کارگاه های آموزشی انرژی های نو و خورشیدی و گلخانه هیدروپونیک در مراکز کلاله و گنبدکاووس و کارگاه های آموزشی با موضوع تجاری سازی در تمامی مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: کار مشترکی را با دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری استان در مبحث توانمندسازی نیروی انسانی در 103 روستای هدف در طرح 4040 انجام داده ایم و تمامی آموزش های مهارتی در حوزه روستایی را به سمت روستاهای هدف این طرح سوق دادیم.

کرایلو در بخشی دیگر اظهار کرد: در حوزه توانمندسازی و مهارت آموزی دانش آموزان در استان اتفاقات بسیار خوبی افتاده است و توانسته ایم با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان هزار و 73 نفر از دانش آموزان را در قالب 81 حرفه آموزشی، آموزش های مهارتی را ارائه کنیم.

شایان ذکر است مدیران کل و نمایندگان دستگاه های اجرایی در این جلسه مطالب و نقطه نظرات خود را در خصوص مهارت آموزی استان مطرح کردند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد