hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > نگاه تحول گرا لازمه افزایش سطح پژوهشی مدارس علمیه

رئیس مرکز اسلامی گلستان:

نگاه تحول گرا لازمه افزایش سطح پژوهشی مدارس علمیه

حجت الاسلام دیلم گفت: حوزه های ترکمن صحرا از عقبه علمی و پژوهشی خوبی برخور دار هستند.

حجت الاسلام نورعلی دیلم در با پژوهشگران مرکز اسلامی گلستان گفت: نگاه تحول گرا و پژوهش محور لازمه افزایش سطح علمی و پژوهشی مدارس علمیه اهل سنت استان گلستان است.
وی با تاکید براینکه، حوزه های ترکمن صحرا از عقبه علمی و پژوهشی خوبی برخور دار هستند، افزود: پیشینیان و بزرگان ما نیز محقق و پژوهشگر بوده اند و امروز ما می توانیم از کتاب، تحقیق و مقاله های آنان در امر پژوهش بهره ببریم. 
رئیس مرکز اسلامی گلستان تصریح کرد: در اولین قدم باید افرادی که دستی در تحقیق و پژوهش دارند معرفی و شناسایی کرده و به دنبال کار مدت دار و ثمر بخش در حوزه تحقیق و پژوهش در مدارس علمیه باشیم.
حجت الاسلام دیلم بیان کرد: گروه اول علمایی هستند که در مرکز تخصصی، دانشگاه ادیان و مذاهب، جامعه المصطفی و مرکز اسلامی موفق به دریافت مدرک سطح 3 شده اند. گروه دوم علمای مولف و یا مولفین ترکمن صحرا هستند که کتابشان با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ شده باشد تا بتوانیم از این دست پژوهشگران نیز استفاده کنیم. 
وی درخصوص مجله حب المتین نیز گفت: نگاه دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت این است که چاپ و نشر هر فصل را در اختیار یک استان و مرکز قرار دهد.
رئیس مرکز اسلامی گلستان در ادامه به همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی که هفته آینده برگزار می شود اشاره کرد و گفت: این همایش ملی در سه کیمسیون کلام، فقه و زنان برگزار خواهد شد که در کمسیون کلام شبهات آتئیسم ها و خدا ناباوران مطرح می شود و همچنین در کمیسیون فقه، جایگاه و شرایط حاکم و روابط متقابل حاکم و مردم و اذن حاکم و نماینده حاکم در نماز جمعه و عیدین مطرح و بررسی می شود و در کمیسیون بانوان نیز زیست عفیفانه و حجاب و عفاف با نگاه به تمدن نوین اسلامی و راهکارها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
حجت الاسلام دیلم همچنین درخصوص منهج درسی مدارس علمیه نیز گفت: منهج درسی مدارس علوم دینی را 12 ساله ثبت کردیم وعملا طول تحصیل و طلبگی 12 ساله می باشد ولی این منهج نیازمند اصلاحاتی است تا نظم و رویه ثابت مستقر شود هر چند منهج ۸ساله ای داریم که مدارس منتخب و مدارس قوی می توانند آن را انتخاب کنند و در این منهج بدون حذف کتب، همان کتاب هایی که در منهج درسی 12ساله تدریس می شود در مدارس 8 ساله نیز تدریس می شود. 

حجت الاسلام دیلم در ابتدای سخنان خود نیز ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در کرمان، به شهادت رسیدن جمعی از زائران گلزار شهدای کرمان را تسلیت گفت.
وی با بیان اینکه، شهادت را سعادت می دانیم، گفت: دشمنان هرچقدر هم از این دست اقدامات انجام بدهند اما وحدت و همبستگی مردم فهیم و با بصیرت ما برای حفظ  آرمان های نظام و انقلاب، قوی تر و ماندگار تر خواهد شد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد