hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > بازیگری از تئاتر شروع می‌شود

بازیگری از تئاتر شروع می‌شود

بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر می‌گوید: دنیای تئاتر دنیایی وسیع است و بازیگری از صحنه‌های تئاتر شروع می‌شود.

حجت ایرانی درباره این که آیا شروع بازیگری با تئاتر است یا خیر و این که تئاتری‌ها برای رفتن مقابل دوربین کار می‌کنند، اظهار داشت: تئاتر در وهله نخست، کار هنری است. هنر تئاتر پاک است. یک سری پا به عرصه می‌گذارند که هنرمند شوند و یک سری هم برای هنرپیشه شدن به روی صحنه‌های تئاتر می‌روند.

برخی می‌گویند از تئاتر اقبالی نمی‌شود که اینگونه نیست

ایرانی که در فیلم‌هایی چون بی حسی موضعی، یک شب، پازل و چهارراه استانبول نقش‌آفرینی کرده گفت: بازیگری از تئاتر شروع می‌شود. برخی می‌گویند از تئاتر اقبالی نمی‌شود که اینگونه نیست. دنیای تئاتر خیلی وسیع است. ۴۵ نوع کمدی اعم از دلارته، سنتی، واقعیت و موقعیت‌مند داریم.

 این بازیگر سینما و تئاتر گفت: در رشته بازیگری سینما فقط دو واحد تلویزیون و رادیو تدریس می‌شود اما تئاتر به اندازه دنیایی است. تئاتر دریاست، تئاتر وسعتی همسان اقیانوس دارد. 

ایرانی اظهار داشت: ۱۰ سال است کار می‌کنم و تازه دریافتم که هیچ چیزی نمی‌دانم و آنچه بوده تنها به اندازه سانتی‌متری بوده است.  وی درباره سبک‌های تئاتر هم گفت: سبک‌های تئاتر با هم فرق دارند و بسته به این تفاوت نوع بازیگری‌ در برخی سبک‌ها به تصویر نزدیک‌تر است.

 ایرانی خاطرنشان کرد: به این خاطر هم است که به بازیگرها آموزش داده می‌شود تا در پشت دوربین هم چگونه باشند و چگونه محاوره‌ای صحبت کنند. در موقعیتی تصویر تاریخی است و بازیگر باید بداند در هر موقعیتی و فضایی چگونه دیالوگ بگوید. 

کسی که هنر، حس، بیان و حرکت و بدن را از تئاتر نگیرد موفق نمی‌شود

  وی با بیان این‌که بازیگری پشت دوربین باب شده است افزود: کسی که هنر، حس، بیان و حرکت و بدن را از تئاتر نگیرد موفق نمی‌شود.  ایرانی گفت: تعدادی از بازیگران سینما که خیلی هم پربازی هستند به تئاتر مراجعه می‌کنند که پیشینه تئاتر داشته باشند.

 

 

 

منبع: sharghdaily-912986

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد