hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > هشدار وزیر خارجه لبنان به اسرائیل به دلیل حادثه تروریستی کرمان: کاری نکنید همگان در منطقه پشیمان شوند

هشدار وزیر خارجه لبنان به اسرائیل به دلیل حادثه تروریستی کرمان: کاری نکنید همگان در منطقه پشیمان شوند

وزیر خارجه لبنان اسرائیل مسئول انفجارهای کرمان و ترور العاروری دانست.

عبدالله بوحبیب، وزیر امورخارجه لبنان به انفجارهای تروریستی روز چهارشنبه در کرمان اشاره کرد و گفت: یک جنگ منطقه‌ای برای همه بد و خطرناک است. بنابراین اگر اسرائیل بخواهد به این اقدامات خود ادامه دهد و آنچه در ایران رخ داد نیز محصول اسرائیل باشد، زیرا اعراب بر این باورند که تنها ایالات متحده و اسرائیلی‌ها می‌توانند چنین کاری انجام دهند که در این مورد نیز به‌طور قطع کار اسرائیل است و اگر اسرائیل به این کارهای خود ادامه دهد حقیقتاً به سمت یک جنگ منطقه‌ای کشیده خواهیم شد و همگان در منطقه از آن پشیمان خواهند شد.

به گزارش ایسنا، بوحبیب که هم‌اکنون در واشنگتن به سر می‌برد در پاسخ به سوالی درباره احتمال پاسخ تلافی‌جویانه حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی به دلیل ترور صالح العاروری و اینکه آیا دولت لبنان می‌تواند مانع مقاومت لبنان شود، گفت: ما با آن‌ها در حال گفت‌وگو هستیم و این‌گونه نیست که به آن‌ها دستور بدهیم. آنها خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند اما امیدواریم خود را به یک جنگ گسترده‌تر نکشانند.

وزیر خارجه لبنان گفت: ما با حزب‌الله گفت‌وگو می‌کنیم. آن‌ها و البته تمام لبنانی‌ها خواهان جنگ نیستند اما به آن‌ها دستور نمی‌دهیم. چنین ادعایی نمی‌کنیم و تنها می‌توانیم آن‌ها را متقاعد کنیم که چنین کاری انجام ندهند. من فکر می‌کنم که این کارساز خواهد بود.

 

منبع: etemadonline-647093

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد