hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > چه‌کسانی در کردستان مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوند؟

چه‌کسانی در کردستان مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوند؟

افرادی که مشمول قوانین روابط کار میان کارگر و کارفرما باشند، مشمول بیمه بیکاری و مشاغلی مانند کارگران ساختمانی، قالیبافان و رانندگان که قوانین بیمه‌ای آن‌ها مشمول قوانین خاص بوده، نمی‌توانند بیمه بیکاری دریافت کنند.

قرار است به کسانی که به دلیل شیوع کرونا بیکار شده‌اند، تا پایان اردیبهشت ماه بیمه بیکاری به آنان پرداخت شود و در همین راستا سامانه‌ای طراحی شده تا کسانی که مشمول بیمه بیکاری می‌شوند، به جای مراجعه حضوری، به‌صورت غیرحضوری به سامانه بیمه بیکاری مراجعه و ثبت‌نام کنند.

افرادی که مشمول قوانین روابط کار میان کارگر و کارفرما باشند، مشمول بیمه بیکاری و مشاغلی مانند کارگران ساختمانی، قالیبافان و رانندگان که قوانین بیمه‌ای آن‌ها مشمول قوانین خاص است، نمی‌توانند بیمه بیکاری دریافت کنند.

برهان صلواتی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، درباره روند ثبت‌نام برای دریافت بیمه بیکاری در استان اظهار داشت: تاکنون 8 هزار نفر کردستانی درخواست دریافت بیمه بیکاری داشته که بیشتر آنان مربوط به سنندج است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته چهار هزار و 319 نفر در کردستان مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند، افزود: از این 8 هزار نفر جدید نیز، تعداد زیادی از افراد همچون کارگران ساختمانی و رانندگان تاکسی مشمول این طرح و بیمه بیکاری نمی‌شوند.

صلواتی با بیان اینکه تمامی مراحل ثبت‌نام، بررسی و پرداخت مقرری بیمه بیکاری به‌صورت غیرحضوری و از طریق سامانه و ارسال پیامک انجام می‌شود، گفت: متقاضیان بیمه بیکاری می‌توانند با مراجعه به نشانی bimebikari.mcls.gov.ir درخواست خود را ثبت و پس از پایش و بررسی شرایط آنان توسط تأمین اجتماعی، شمول یا عدم شمول دریافت مقرری به آنان پیامک داده می‌شود.

وی با ذکر اینکه مقرری تعیین‌شده تنها به بیمه‌شدگان مشمول افراد بیکارشده متأثر از شیوع کرونا تعلق می‌گیرد، عنوان کرد: برای متقاضیان مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری، پیامکی جهت درج شماره حساب فعال در یکی از شعب بانک‌های ملی، رفاه، ملت، سپه، تجارت و صادرات و کد شعبه بیمه‌پردازی در سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری، ارسال و پس از این مراحل، مبلغ تعیین‌شده به حسابشان واریز می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان تصریح کرد: متقاضیان دریافت بیمه بیکاری ناشی از بحران کرونا از مراجعه حضوری به دفاتر و ادارات کار پرهیز کرده و به صورت اینترنتی ثبت‌نام کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد